«pagament amb la cara»

La botiga Nestlé a Esplugues, la primera d'alimentació que permet pagar amb reconeixement facial

Els usuaris s'han de descarregar l'aplicació i registrar les seves dades personals, targeta i una foto de la seva cara

La botiga Nestlé a Esplugues, la primera d'alimentació que permet pagar amb reconeixement facial

CAIXABANK

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

La botiga Nestlé Market a Esplugues de Llobregat ha habilitat el pagament de les compres a través del reconeixement facial dels seus clients. Aquest mecanisme ha sigut desenvolupat per CaixaBank, Nestlé España i el Payment Innovation Hub, segons ha informat l’entitat financera en un comunicat aquest dijous. El sistema permet pagar les compres «només amb la cara», sense haver d’utilitzar cap mitjà de pagament físic, com targetes bancàries, mòbils o diners en efectiu.

Els usuaris s’han de descarregar l’aplicació ‘Face To Pay Nestlé Market’, disponible a Google Play per a Android i a l’App Store per a Iphone, i registrar les seves dades personals, targeta i la imatge facial. A la botiga d’Esplugues s’ha habilitat una caixa amb una tauleta amb càmera i connexió a Internet: en el moment de pagar, el client s’ha de fer un ‘selfie’, el sistema compara aquesta imatge amb el patró biomètric emmagatzemat amb la imatge pujada a l’aplicació i, si hi coincideix, procedeix al pagament.

Projecte pilot

CaixaBank ha indicat que s’ha posat en marxa aquest projecte pilot aquest dimecres i que estarà en marxa durant tres mesos, coincidint amb la campanya de Nadal. Es vol analitzar com la nova tecnologia s’adapta a les necessitats del comerç minorista, especialment en períodes d’alta demanda.

Notícies relacionades

L’entitat financera ha remarcat que es tracta de la primera botiga d’alimentació a Espanya amb un mecanisme de reconeixement facial d’aquestes característiques, i ha valorat que suposa «un pas més» de la seva estratègia d’apostar per aquesta mena de tecnologia.

Ha afirmat que ha sigut el primer banc del món en aplicar el reconeixement facial per realitzar reintegraments en caixers automàtics sense haver d’introduir el PIN, sistema que ja està en funcionament en oficines de Barcelona i València i que s’anirà estenent en els pròxims mesos. 

Temes:

Nestlé