mesures d'urgència
El Govern apuja impostos per ingressar 88,2 milions més
L'Executiu català eleva el gravamen de les hipoteques, el de les apostes i d'altres, i acorda beneficis fiscals en el cànon de l'aigua per a famílies vulnerables

GRAF7134. BARCELONA, 25/06/2018.- El vicepresidente del Govern y conseller de Economía, Pere Aragonès, se dirige a su comparencia en el Parlamento donde ha asegurado hoy que el diálogo con el Gobierno será fructífero si se puede hablar del derecho a la autodeterminación, por lo que ha pedido al Ejecutivo que no ponga condiciones de entrada para entablar dicho diálogo. EFE/Quique García /
El Govern ha aprovat una pujada de l’impost d’actes jurídics documentats (AJD), que grava la constitució d’hipoteques i que, després dels canvis legals aprovats per l’Executiu central, paguen els bancs, i amb el qual espera recaptar 81,9 milions addicionals.
Aquesta mesura, amb la qual l’Executiu català pretén pal·liar la falta de recursos tenint en compte la situació de Pressupostos prorrogats des del 2017, s’hi afegeixen altres increments que afecten l’impost que grava les apostes i que s’eleva a un tipus únic del 15%. En l’actualitat les esportives suporten el 10% i la resta, el 13%. Només afecta les apostes presencials, les úniques sobre les quals la Generalitat té competències, ja que les 'online' depenen del Govern central.
També s’estén als fons de titulització el pagament de l’impost sobre les vivendes buides. Es tracta dels titulars de grans paquets de vivendes buides que han adquirit mitjançant l’execució d’hipoteques i que eludien el pagament d’aquest tribut.
Beneficis fiscals
Notícies relacionadesUn altre gravamen que puja és el d’emissió d’òxids de nitrogen a l’atmosfera per part de l’aviació comercial. El pagament s’eleva dels 2,5 euros actuals per quilogram a 3,5. En total, la Generalitat espera ingressar 88,2 milloens d’euros addicionals.
Alhora s’introdueixen modificacions fiscals que entre d’altres mesures inclouen bonificacions en el cànon de l’aigua per beneficiar, segons la portaveu del Govern, Meritxell Budó, unes 40.000 famílies, de zero euros per metre cúbic en el primer tram del cànon.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- El gran repte d’Arrieta
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Cotitzacions El Govern frena la pujada de quotes als autònoms que menys guanyen i planteja pujar fins a un 2,5% a la resta
- Educació Més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari a Catalunya