Anar al contingut

Automoció

Els concessionaris demanen al Govern un nou pla PIVE de 2.000 euros per vehicle

La patronal reclama un total de 2.500 milions a l'Executiu per substituir 2,5 milions de vehicles en cinc anys

Faconauto demana 1.500 milions addicionals per impulsar el cotxe elèctric i instal·lar punts de recàrrega

Sara Ledo

Els concessionaris demanen al Govern un nou pla PIVE de 2.000 euros per vehicle

Els concessionaris d’automòbils reclamen al nou Govern un pla d’aferrallament amb un pressupost de 2.500 milions euros entre els anys 2020 i 2025 destinat a substituir 2,5 milions cotxes antics. L’objectiu és reduir l’edat mitjana del parc automobilístic espanyol a través d’una ajuda estatal de 1.000 euros per vehicle, a la qual fabricants i concessionaris hi sumarien 1.000 euros més. En total, 2.000 euros per canviar aquells cotxes que tenen més de 10 anys d’antiguitat.  

El nou pla PIVE que proposa Faconauto inclou qualsevol tecnologia, des de dièsel, gasolina, híbrids i híbrids endollables. No així per als cotxes elèctrics, sobre els quals els concessionaris proposen un pla addicional amb una durada també de cinc anys i un pressupost de 1.000 milions d’euros per impulsar l’adquisició de 200.000 vehicles elèctrics fins a 2025. És a dir, les persones que volguessin un cotxe elèctric tindrien una ajuda de l’Estat de 5.000 euros per cotxe, als quals se n’hi podrien afegir fins a 5.000 més, depenent de l’ajuda que proposin els concessionaris i els fabricants en cada cas.

A més, Faconauto demana al nou Executiu 500 milions d’euros més per instal·lar punts de recàrrega ràpida i de recàrrega normal a Espanya amb la premissa de facilitar l’ús de vehicle elèctric a la ciutadania. "Fins que el cotxe elèctric no tingui més autonomia, no hi hagi més punts de recàrrega i el client no el pugui recarregar a casa seva i l’autonomia sigui més alta, el vehicle elèctric no tindrà una explosió", va criticar el president de Faconauto, Gerardo Pérez.

Aquestes reclamacions al nou Executiu van ser presentades aquest dilluns per la patronal Faconauto, durant una roda de premsa en la qual també van demanar revisar la fiscalitat dels vehicles perquè els impostos es destinin a l’ús que es fa del vehicle i no a la compra. Així, els concessionaris van demanar eliminar l’impost de matriculació i que l’impost de circulació afavoreixi els vehicles menys contaminants. "Volem que es penalitzin les persones que tenen un cotxe de vint anys; hi ha cotxes que per gust no poden circular per les ciutats", va advertir Pérez.

Faconauto emplaça el nou Govern a convocar "en els primers 100 dies" el Consell Estratègic d’Automoció, una taula de diàleg creada per l’actual ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, per reunir concessionaris, fabricant i sindicats amb l’objectiu de dissenyar el full de ruta del sector en la transició ecològica.