Telecomunicacions

Vodafone deixa sense xarxa milers de clients de fibra a Espanya per una avaria

L'operadora anuncia que tots els afectats podran navegar gratis fins a les 12 de la nit

zentauroepp33288507 barcelona  barcelon s  23 03 2016   econom a   una mujer hab180716130405

zentauroepp33288507 barcelona barcelon s 23 03 2016 econom a una mujer hab180716130405 / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Vodafone ha deixat sense xarxa molts dels seus clients de fibra a Espanya a causa d’una avaria a la xarxa de fibra motivada per tasques de manteniment de la companyia. La incidència va començar a la xarxa de fibra pels volts de les 2 del matí i es va resoldre abans de les 12 del migdia, segons han explicat fonts de la companyia.  

El nombre dels afectats es desconeix, de moment, ja que la incidència només ha afectat alguns clients i algunes regions, segons expliquen. No obstant, la companyia atribueix el motiu a les tasques de manteniment a la xarxa de fibra que habitualment produeixen problemes però es resolen sols, i aquest no ha sigut el cas.

Per les molèsties causades i, a més de la compensació que procedeix, Vodafone ha anunciat que oferirà navegació de dades mòbils gratuïta fins a les 12 de la nit d’aquest dimarts als clients "potencialment afectats", tal com ha assenyalat la companyia a través de Twitter. La xarxa social ha sigut la plataforma utilitzada per molts dels clients afectats per conèixer l’estat de la seva línia, la qual cosa ha arribat a convertir #Vodafone en una de les tendències del dia.

Notícies relacionades

L’organització de consumidors Facua aconsella els consumidors que presentin reclamacions a Vodafone perquè la companyia els aboni les compensacions pertinents per la interrupció de la línia. No obstant, alhora, l’organització de consumidors ha assenyalat que aquestes quantitats són "sens dubte insuficients i no van d’acord amb el problema real que causa als usuaris la interrupció de serveis com la telefonia i internet, fonamentals en el dia a dia de molts ciutadans".

La normativa estableix que s’abonarà l’import de la quota mensual prorratejat pel temps sense servei en el cas d’internet, i aquesta quantitat multiplicada per cinc en el de la telefonia fixa. Al tractar-se d’un paquet, s’imputa la meitat de la quota a cada servei.