CONGRÉS APD

Goirigolzarri admet que està preocupat per la reputació de la banca

El president de Bankia adverteix de la necessitat que els bancs siguin rendibles per poder finançar l'economia

bankia2

bankia2

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, va advertir aquest dijous de la necessitat que els bancs siguin rendibles i en el marc d’una economia de lliure mercat, ja que altrament seran incapaços de finançar l’activitat econòmica. Goirigolzarri va reconèixer que la crisi de reputació que travessa la banca a Espanya és actualment el principal problema heretat del rescat del 2012, però que aquells ajuts "no eren una garantia a llarg termini" per al sector, cosa que ha portat finalment a aquesta crisi de confiança que ha de ser esmenada. El president de l’entitat participada per l’Estat va reconèixer que cal "preocupar-se i ocupar-se de la reputació del sector financer" perquè és "clau per al futur de la societat".

Segons l’opinió de Goirigolzarri, que va assistir al Congrés Nacional de l’Associació per al Progrés de la Direcció (APD) celebrat a Barcelona sota el lema 'L’empresa humana', la gran amenaça del sector en aquests moments és minvar encara més la rendibilitat de les entitats, quan ja està per sota del cost de capital. "Crec profundament en el model de banca comercial, i no és sostenible en el temps una situació en la qual la rendibilitat està per sota dels costos de capital", va afirmar Goirigolzarri. Va admetre que la crisi econòmica ha tingut "un impacte molt rellevant en la reputació del sector" i que aquesta situació no s’ha esmenat. "Mantenir una permanent sospita sobre el sistema financer té repercussions negatives a mitjà i a llarg termini per a la societat en el seu conjunt", va dir. 

Notícies relacionades

El màxim responsable de Bankia va advertir que és necessari "escoltar el que la societat està reclamant" i que "adaptar-se no és només digitalitzar". Amb una certa crítica a les entitats que entenen l’adaptació al món internet com una eliminació de la xarxa d’oficines, Goirigolzarri va reconèixer que producte de la crisi es van tancar al sector el 40% de les sucursals i es van retallar més de 80.000 llocs de treball, amb un increment de les provisions en 300.000 milions d’euros, però que, malgrat tot, les oficines tenen un paper rellevant en el futur tecnològic que impera. En aquesta línia, Bankia està reforçant els canals de comunicació amb els clients. El 40% són multicanals (accedeixen al banc per internet i per l’oficina) i el 80% han passat per la sucursal l’últim mes.

Banca personalitzada

Goirigolzarri va ressaltar l’estratègia del banc d’impulsar la gestió personalitzada, que "serà clau per al futur del sector", va dir. Entorn del 55% dels clients de Bankia ja reben un tracte personalitzat amb una persona de referència a càrrec dels seus comptes i transaccions, cosa que significa uns 150.000 clients. "Ni les persones ni les empreses utilitzaran una tecnologia en què no puguin confiar", va dir Goirigolzarri. Finalment, va acbar dient que en aquest procés, "les entitats vencedores seran les que donaran una resposta d’alta qualitat en les relacions virtuals dels seus clients, impulsant una ètica digital que protegeixi la privacitat de les dades, i alhora acomodin la xarxa de distribució tradicional perquè no sigui un desavantatge, sinó un complement, en la multicanalitat i una font d’avantatges competitius, el client ha de continuar sent el centre del negoci bancari", va afirmar Goirigolzarri. 

Temes:

Bankia