SECTOR AERI

Vueling revisa la planificació de l'estiu que ve per evitar retards

L'aerolínia reclamada a la Unió Europea, Aena i Enaire buscar una solució per acabar amb els problemes derivats de la congestió aèria

zentauroepp45219451 economia vueling180927131523

zentauroepp45219451 economia vueling180927131523 / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Agencias

L’aerolínia Vueling ha explicat aquest dijous que està analitzant la planificació que tenien definida de cara a l’estiu del 2019 per adaptar-la a l’actual congestió del trànsit aeri i, així, evitar retards cancel·lacions com els que aquest estiu els han valgut crítiques dels passatgers.

Fonts de la companyia han apuntat que s’estan revisant les rutes, les destinacions, els temps d’escala  i les hores en què surten els vols per ajustar l’oferta,  cosa que no és sinònim de reduir-la.

Les mateixes fonts han precisat que aquesta reestructuració serà insuficient per garantir l’eficiència del servei per a tots els passatgers si no s’impulsa, en paral·lel, una solució global per descongestionar el trànsit aeri en territori europeu.

En aquest sentit, Vueling ha reclamat que la Unió EuropeaAena Enaire, així com l’aviació civil de la resta de països, s’impliquin en la recerca d’aquesta solució.

Nova oferta comercial

El director general comercial de l’aerolínia, David García, ha admès que aquest estiu ha sigut "complicat" per a la Vueling, si bé ha recalcat que també ha sigut difícil per a la resta de companyies.

Ho ha explicat durant la roda de premsa que l’empresa, que pertany al grup IAG, ha fet a la terminal corporativa del Prat per presentar l’Airbus A320neo i nous paquets de productes per a famílies i viatges corporatius.

García ha admès que Vueling és una de les aerolínies que més queixes rep a l’aeroport de Barcelona-el Prat, però les ha atribuït al fet que concentren el 40% de la quota de mercat de la infraestructura barcelonina, no pas al fet que tingui més retards o cancel·lacions que la resta d’operadors.

Així mateix, ha destacat que vuit de cada deu vols de la companyia transiten perl’espai aeri francès, que aquest estiu s’ha vist molt afectat per les vagues dels controladors aeris de Marsella.

El director general comercial de Vueling ha afirmat que la companyia ha fet tot el possible per minimitzar les molèsties als passatgers, oferint-los assistència –hotel i menjar– de forma proactiva, així com invertint en més avions de 'back up', 30 tripulacions addicionals, més personal en informació i tecnologies per fer arribar els avisos de forma ràpida.

Notícies relacionades

García ha apuntat que en les últimes setmanes la puntualitat està anant "bastant bé", ja que s’ha acabat la temporada d’estiu i s’han reduït el nombre de vols que s’operen diàriament des del Prat.

Una altra de les estratègies que està seguint la companyia per millorar la seva operativa és créixer més en la temporada d’hivern que en l’estival, per "desestacionalitzar" l’oferta, sobretot a Barcelona i les Balears.