EMPRENEDORS

Ubeo s'internacionalitza

L'antiga Subhasta de Lleure desembarca a Itàlia, Portugal i Alemanya.

La 'start-up' ha entrat en beneficis aquest any i preveu facturar 15 milions

equipo ubeo ago2018

equipo ubeo ago2018

1
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Ubeo ha iniciat un pla d’expansió internacional per tornar al camí del creixement i els primers mercats en què ha desembarcat han sigut ItàliaPortugal Alemanya. “El 2017 vam detectar que el negoci a Espanya començava a estancar-se, així que penetrar a nous països era una condició imprescindible per seguir amb el desenvolupament empresarial”, apunta Marc Zinck, fundador i director general de la companyia.

La ‘start-up’ barcelonina –que a Espanya encara manté la denominació comercial de Subhasta de Lleure, tot i que la canviarà durant aquest mes d’agost– és una plataforma en què els usuaris liciten per productes o serveis i, al finalitzar el temps de subhasta, l’oferta més alta s’emporta el ‘botí’. En els seus inicis el catàleg d’Ubeo estava compost gairebé exclusivament per “experiències” com nits d’hotel, viatges, tractaments de bellesa o sopars a restaurants. Ara, no obstant, la plataforma està més centrada als articles de moda tecnologia. “Comprem grans lots a preus competitius. D’allà sorgeix el nostre benefici”, explica Zinck.  

Aquest nou enfocament del negoci és, precisament, el que ha facilitat la internacionalització de la companyia. Per obrir-se pas als nous mercats, Ubeo ha traduït la seva app, ha replicat les campanyes de publicitat digital que ja havia llançat a Espanya als nous països i, en cas que un usuari estranger s’adjudiqui una subhasta, fa l’enviament al lloc que correspongui. El procés d’internacionalització s’ha dut a terme, per tant, sense necessitat d’obrir oficines a l’estranger ni de buscar nous proveïdors forans.

Tornada al creixement

Notícies relacionades

Ubeo va iniciar l’activitat el 2014 sota el nom de Subhasta de Lleure. Després d’uns primers anys de puixança, el negoci va perdre força el 2017, i això va obligar la companyia a moderar les expectatives de creixement i a reestructurar-se. Aquest exercici, la ‘start-up’ ja ha entrat en beneficis i preveu facturar 15 milions d’euros –4 milions més que el 2017– dels quals el 20% es correspondran als ingressos procedents dels nous mercats. Els plans de l’empresa passen per endinsar-se en la internacionalització i aconseguir que a finals del 2019 més del 50% del negoci procedeixi de fora d’Espanya.

Des del seu naixement Ubeo ha aixecat 5 milions d’euros. L’última ronda de finançament, per valor de 2 milions, la va tancar el març del 2017 i va suposar l’entrada en el capital del fons holandès CNBB. Actualment la companyia ocupa 25 persones a la seva seu del carrer Pamplona, al barri barceloní de Poblenou.

Temes:

Startups