Anar al contingut

Conflictes laborals aeroports

Els tripulants de cabina de Finnair a Barcelona aniran a la vaga aquest cap de setmana

Els treballadors de Finnair i Atlas-Adecco Outsourcing no han arribat a cap acord després que aquesta els oferís un augment salarial del 12%

El Departament de Treball de Barcelona ha convocat aquest divendres empresa i treballadors a una "reunió d'urgència"

Sara Ledo

Els tripulants de cabina de Finnair a Barcelona aniran a la vaga aquest cap de setmana

DANNY CAMINAL

Els tripulants de cabina de Finnair Barcelona han decidit mantenir la vaga que començarà aquest cap de setmana i es mantindrà durant els dos següents (25 i 26 d’agost i 1 i 2 de setembre) després de diverses reunions amb la companyia i un dia de converses en les quals, segons l’empresa, els ha ofert un augment salarial del 12% per als anys 2018 i 2019 i del 16% l’any 2020.

"L’empresa ha ofert un augment salarial [...] que no ha sigut acceptat pels representants dels treballadors a Barcelona, que han arribat a exigir pujades de com a mínim el 50%. Addicionalment l’empresa ha ofert un increment que pràcticament dobla la retribució de l’hora nocturna, que tampoc ha sigut acceptat per la part sindical”, va precisar Atlas en un comunicat.

Entre les peticions dels treballadors hi ha, a més, de les pujades salarials, el reconeixement exprés de la categoria de tripulants de cabina, ja que en l’actualitat tenen contracte com a auxiliars administratius, i un annex en el conveni que inclogui algunes de les particularitats que els corresponen segons la normativa europea com a tripulants de cabina, entre les quals hi ha la garantia de l’aplicació de pautes de seguretat aèria, prevenció de riscos laborals i gestió de malalties, etc., que també ha sigut acceptat per l’empresa, segons aquesta.

"L’empresa sempre ha tingut voluntat de diàleg i hi ha hagut sempre disposició a la firma d’un acord de millora de condicions, i ha actuat sempre i en tot cas sota els principis de transparència i bona fe negocial", afirma Atlas.

Des del sindicat USOC, asseguren que Atlas "pretén únicament pujar el negociat a Madrid (10%), millorant l’oferta en un 2% i sense afegir res més per al 2019" i "posa com a condició per mantenir les negociacions que es desconvoqui la vaga en la seva totalitat i que a la taula sigui present la representació de Madrid, que ja va acceptar unes condicions que aquí rebutgem en assemblea", va explicar en un comunicat la delegada de Finnair-Barcelona, Virginia Palancar.

"Nosaltres demanem una millora econòmica sobre aquesta oferta però no és l’únic que volem debatre, sinó que també és necessari millorar la part social i de normativa, igualment importants per al nostre col·lectiu, perquè el conveni a què estem subjectes no contempla la nostra categoria i especificitats”, exposa la tripulant de Finnair, qui afegeix que després de tres jornades de reunions, aquest dijous, via telefònica, Atlas els ha comunicat que "no negociaran més” i per això aniran a la vaga els dies establerts. "Havíem proposat continuar del 20 al 24 amb les converses, però l’empresa ha dit que ja no hi haurà més negociació", explica la delegada d’USOC.

Per la seva banda, el Departament de Treball de Barcelona ha citat aquest divendres a les 11 del matí empresa i sindicats a una "reunió d’urgència" en la qual volen intentar, poques hores abans que comenci la vaga, aconseguir un consens, segons ha informat el sindicat ÚS. 

Temes: Vagues Aeroports

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.