Transport aeri

Els tripulants de cabina de Finnair a Barcelona amenacen amb una vaga

La intenció dels treballadors és fer aturades els dies 18, 19, 25 i 26 d'agost i l'1 i 2 de setembre si no arriben a un acord amb l'empresa per millorar les seves condicions laborals i salarials

zentauroepp34545130 el prat de llobregat 02 07 2016 t1 terminal 1 del aeropuerto180805105840

zentauroepp34545130 el prat de llobregat 02 07 2016 t1 terminal 1 del aeropuerto180805105840 / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Els treballadors de les aerolínies saben que l’estiu és la temporada ideal per fer una vaga i causar impacte en les seves companyies i en la societat, i per això tots escullen aquestes dates per llançar les seves protestes. Els últims, els tripulants de cabina de Barcelona de Finnair que convocaran una vaga els dies 18, 19, 25 i 26 d’agost i l’1 i 2 de setembre si no arriben a una solució aquest divendres amb l’empresa.

Fonts sindicals han confirmat aquesta decisió a EL PERIÓDICO amb la qual reivindiquen millors condicions laborals i econòmiques per als 50 TCPs de la companyia a Barcelona, tots ells subcontractats com auxiliars administratius per una filial d’Adecco coneguda com Atles, segons expliquen aquestes fonts.

“No tenim reconeguda la nostra categoria, contractualment sí, però en les nòmines no apareix. Estem com auxiliars administratius i la nostra professió real té moltíssimes particularitats com, per exemple, que des del primer dia que et quedes embarassada com a auxiliar de vol a Espanya has d’estar de baixa, un auxiliar administratiu no (...) o l’assegurança per mort, que és de 18.000 perquè òbviament un auxiliar administratiu no té el mateix risc que els TCPs”, expliquen aquestes fonts.

També es queixen del seu nivell salarial perquè, diuen, “va cap enrere” a causa que la companyia, després de quatre anys de contracte, va començar a reduir-los els pagaments addicionals que rebien, a més que aquells amb un salari més baix cobren 1.100 euros al mes. “Estem en una companyia que no és una ‘low cost’, som professionals qualificats, la majoria venim de Spanair, i ara portem cinc anys i mig que anem cap enrere en comptes de cap a davant”, precisen aquestes fonts.

Notícies relacionades

Aquest divendres hi haurà una mediació en el Departament de Treball a Barcelona, després de la qual en cas de no arribar a un acord els tripulants de Barcelona aniran tots a la vaga els dies 18, 19, 25 i 26 d’agost i l’1 i 2 de setembre, la qual cosa podria afectar un total de 18 vols (3 al dia) i 3.000 passatgers.

Madrid sí, Barcelona no

Els tripulants de cabina de Barcelona asseguren que la companyia sí que ha negociat millores salarials exclusives per a la base de Madrid, on tenen prop de 30 treballadors, però no per a Barcelona perquè, segons expliquen els sindicats catalans, des de Barcelona van interposar una demanda per aquestes “retallades” salarials que no agrada a l’empresa. “Nosaltres entenem que aquests plusos han de ser part del nostre sou, i ells diuen que amb la demanda no volen negociar res més”, afirmen aquestes fonts.