Transport aeri

USO recorre davant de l'Audiència Nacional els serveis mínims de la vaga de Ryanair

El sindicat de tripulants de cabina considera «excessiva i abusiva» la resolució de Foment

FILE PHOTO: People walk to board a Ryanair flight at Stansted Airport, northeast of London, Britain, September 7, 2017. Picture taken September 7, 2017.  REUTERS/Kevin Coombs/File Photo

FILE PHOTO: People walk to board a Ryanair flight at Stansted Airport, northeast of London, Britain, September 7, 2017. Picture taken September 7, 2017. REUTERS/Kevin Coombs/File Photo / Kevin Coombs (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

El sindicats Unió Sindical Obrera (USO), un dels dos convocants de la vaga de tripulants de cabina (TCP) de Ryanair dels dies 25 i 26 de juliol, ha recorregut davant de la Sala Contenciosa Administrativa del’Audiència Nacional  els serveis mínimsimposats per Foment per considerar-los “excessius i abusius”. En concret, USO es queixa que la jurisprudència de la mateixa Audiència Nacional en el cas de serveis mínims no indica que cap de les activitats –dret a la vaga i prestació de serveis mínims– sigui essencial, per la qual cosa consideren que tots dos“haurien d’haver sigut ponderats, en lloc de prevaler únicament el de prestació del servei”.

Notícies relacionades

D’altra banda, denuncien des del sindicat que Foment hauria d’haver tingut en compte la cancel·lació prèvia a la resolució de serveis mínims de 418 vols per la companyia: “Foment va fer recaure l’obligació d’assegurar el dret de circulació únicament sobre els treballadors en vaga, cosa que suposa buidar de contingut el mateix dret de vaga”, va precisar en un comunicat el responsable de vol d’USO Sector Aeri, Ernesto Iglesias.

A més, consideren que hi ha un “trencament en el dret de vaga a l’incloure en els esmentats serveis mínims vols amb base fora d’Espanya, que ni tan sols havien de ser operats per treballadors espanyols” i precisen una sèrie d’incongruències en la mateixa redacció que fa Foment de la resolució: “Fa referència al personal necessari de tripulants de tècnics de vol en lloc de tripulants de cabina i passatgers, que era els que anaven a la vaga [...] parla de vols de càrrega, quan Ryanair mai els realitza, i un aspecte que considerem molt greu, és que deixa en mans de l’empresa establir el serveid’imaginàries, cosa que va provocar que Ryanair truqués a tots els tripulants de cabina i passatgers disponibles”, conclou Iglesias.

Temes:

Ryanair Vagues