INDÚSTRIA

Els sindicats demanen a Maroto impulsar les empreses de bateries a Espanya

Segons CCOO, al Ministeri d'Indústria ja s'està estudiant la implantació d'una fàbrica de bateries a Espanya

UGT i CCOO coincideixen amb la ministra en la necessitat de crear un pacte per la indústria i observatoris sectorials

recarga-nissan

recarga-nissan

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Els sindicats UGT i CCOO Indústria han tingut aquest dimecres la seva primera reunió amb la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, des que va ser nomenada, en què li han demanat que impulsi la implantació d’empreses de bateries a Espanya, una de les principals necessitats del sector de l’automoció, per aldesenvolupament del cotxe elèctric. I elministeri els ha confirmat que ja hi estan treballant. "Ells (Ministeri d’Indústria) veuen molt important que Espanya pugui disposar d’una fàbrica de bateries i són conscients de la importància que tant a nosaltres com el mateix sector d’automoció ens han traslladat sobre aquesta necessitat i, per tant, estan estudiant algun projecte concret de fàbrica de bateries a Espanya", ha anunciat en declaracions a EL PERIÓDICO el secretari general de CCOO Indústria, Agustín Martín. 

La falta d’empreses de producció de bateries és un dels principals "colls d’ampolla" per al desplegament del cotxe elèctric a Europa, ja que les principals indústries en aquest àmbit són a Corea, el Japó, la Xina i els Estats Units, de manera que l’establiment d’un punt de fabricació a Espanya facilitaria la integració en el parc de constructors i components espanyol del cotxe elèctric i serviriad’avançament cap a l’electrificació de l’automòbil al continent. 

En la reunió, en la qual el secretari general d’Indústria de la CC.OO, Agustín Martín, i d’UGT, Pedro Hojas, han estat acompanyats d’una àmplia representació de CEOE i Cepyme, s’ha abordat, a més de la implantació del cotxe elèctric, el desenvolupament de nous materials i combustibles i la importància de la digitalització de la indústria. I s’ha esbroncat una mica al ministeri de Transició Energètica: "El que hem vingut a dir és que hem d’anar amb compte amb com anunciem les coses i com situem els elements que poden condicionar l’evolució d’un sector", ha explicat Agustín Martín, en relació amb les declaracions sobre la fi del dièsel de la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera.

"Sabem que hem d’anar cap a una economia descarbonitzada i sostenible, però ha d’estar alineat amb els processos de transformació. No es poden donar informacions que generen incertesa en els consumidors. El problema no són els cotxes que es fabriquen ara de dièsel, que venen amb unes emissions molt baixes, sinól’obsolescència del parc automobilístic", ha precisat Martín. 

Notícies relacionades

D’altra banda, sobre l’evolució d’alguns sectors energètics que semblen destinats a l’abolició, els sindicats han recordat a Reyes Maroto que "no seria oportú establir objectius sobre el futur de determinades indústries sense assegurar-ne prèviament la transició", perquè es corre el risc de "descapitalitzar sectors sencers" com la siderúrgiales nuclears o els hidrocarburs, han afirmat.

Coordinació interministerial

La reunió, en la qual l’àmplia representació ha impedit aprofundir en molts dels temes, ha servit perquè sindicats i patronal prenguessin el pols a la ministra, amb qui han coincidit a donar continuïtat a un pacte per la indústria i en la creaciód’observatoris sectorials. A més, conscients de l’ampli ventall de ministeris que directament o indirectament estan relacionats amb la indústria, com és el cas del d’Economia, Transició Ecològica, Ciència i Innovació i Hisenda, els sindicats han demanat a Maroto "coordinació" entre tots.