Anar al contingut

Transports

Més personal i més ben format: les mesures d'Iberia per combatre els retards al Prat

Els compromisos assolits entre el comitè d'empresa i la companyia que van permetre la desconvocatòria de vaga del personal de terra entren en vigor avui, 1 d'agost

Gabriel Ubieto

La desconvocatòria de vaga del personal de terra d’Iberia que va tenir en suspens l’aeroport del Prat de Barcelona va tenir com a contrapart una sèrie de compromisos per part de l’empresa que entren en vigor aquest dimecres, 1 d’agost. Iberia ha augmentat fins a un màxim de 15.000 hores de treball del seu personal de terra, un 36% més que al juliol, així com ha iniciat una millora en els processos de formació de la plantilla, sobretot en el personal de rampa i en el d’incidències.

Les dues mesures, confirmades tant per l’empresa com pels representants dels treballadors, tenen com a objectiu reduir la sobrecàrrega de feina dels empleats i reduir en la mesura possible els retards i cancel·lacions en els vols operats tant per Iberia com per la seva filial Vueling.

Preocupa la tensió entre els passatgers

El mes de juny, l’aeroport de Barcelona va liderar els retards a Europa, a causa tant de diversos conflictes laborals, com el dels controladors de Marsella, com de factors estructurals de les instal·lacions del Prat. Tant sindicats com Vueling, empresa amb més nombre de retards i també de total de vols, coincideixen a assenyalar cap a un aspecte que transcendeix a les companyies: la "sobresaturació de l’espai aeri" i de la "capacitat operativa" de l’aeroport de la capital catalana. Fet que origina reiterades cancel·lacions i retards, que al seu torn provoquen que alguns passatgers tinguin actituds agressives cap al personal de terra o els tripulants.

Aquest tema preocupa especialment els sindicats. Des del comitè d’empresa d’Iberia asseguren que des del mes de maig han presentat quatre denúncies per agressions o difusió de la identitat del personal de 'handling' o embarcament referent a això i que els insults i les amenaces verbals s’han instal·lat en el dia a dia dels treballadors.