conflictivitat laboral

Les agències de viatge reclamen més protecció per als afectats per les vagues aèries

Acave demana al Govern espanyol una regulació del dret de vaga que doni més cobertura als passatgers

zentauroepp44437540 ryanair t2  foto danny caminal180725083354

zentauroepp44437540 ryanair t2 foto danny caminal180725083354

1
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

L’Associació Catalana d’Agències de Viatge (Acave) ha reclamat al Govern central una regulació del dret de vaga al sector aeri per protegir els drets dels passatgers. La patronal de les agències ha traslladat aquesta petició en el marc de la reunió que ha mantingut amb la novasecretària d’Estat de Turisme, Isabel Oliver.

Les agències consideren necessari definir un marc de protecció més clar davant de les cancel·lacions i els grans retards que s’estan produint al sector aeri i que afecten de manera especial Vueling. Segons el president de l’associació, Martí Serrate, "reclamem solucions a les contínues cancel·lacions i els grans retards que s’estan produint i que estan afectant de manera especial Vueling, principal operadora de l’aeroport del Prat."

Respecte a les mobilitzacions laborals, com la convocada pels tripulants de cabina de Ryanair, Serrate ha comentat que "les vagues en moments clau de la temporada alta s’estan convertint en una constant aquests últims anys, la qual cosa causa un perjudici als passatgers, però també a les agències de viatges, que normalment són les encarregades de respondre davant dels clients, de buscar alternatives perquè no perdin dies de vacances i després gestionar les seves reclamacions davant les companyies aèries. Això, per a aquestes empreses, suposa una sobrecàrrega de temps i recursos que no es compensen de cap manera".

Circumstàncies extraordinàries

Notícies relacionades

Si bé els passatgers tenen la possibilitat de ser compensats en casos com el de Ryanair, existeixen altres supòsits en els quals no poden reclamar cap compensació a la companyia aèria al tractar-se de circumstàncies extraordinàries per a la mateixa aerolínia. Es tracta de les vagues del personal d’entitats oficials, com la mateixa Aena, o les que realitzen els controladors aeris. Per a aquests casos Acave també demana un canvi normatiu urgent perquèl’Estat assumeixi l’obligació de compensar els afectats.

Acave, d’altra banda, destaca que va crear un servei de reclamació d’indemnitzacions per als passatgers afectats per retards o cancel·lacions de vols. El servei és gratuït per als passatgers que hagin contractat les vacances amb agències de viatges associades. Els passatgers poden recuperar les indemnitzacions reclamades sense càrrec i sense haver de realitzar gestions. El 2017 l’associació va tramitar 450 reclamacions a través d’aquest servei. 

Temes:

Ryanair Vueling