EL SÚPER DEL FUTUR

Amazon obre al públic un supermercat sense caixers ni cues

Càmeres, sensors i algoritmes segueixen els compradors i rastregen els productes per cobrar els usuaris quan surten del local

Arriba Amazon Go, el supermercat del futur. / YOUTUBE

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El gegant del comerç electrònic Amazon ha obert aquest dilluns al públic general Amazon Go, el supermercat sense línies de caixa la inauguració del qual va anunciar per a principis del 2017 però va haver d'endarrerir-ho per suposats problemes tècnics.

L'establiment, situat a peu de carrer a la seu d'Amazon a Seattle, a l'estat de Washington, ha estat disponible en proves per als seus empleats des del desembre del 2016, quan la firma va revelar els seus plans d'expansió en el sector alimentari i el desenvolupament d'altres formats de botiga.

Amazon Go ocupa una superfície inferior a 170 metres quadrats i disposa de menjar preparat per a l'esmorzar, el dinar o el sopar; una selecció d'amanides, sandvitxos i refrescos; vins i cerveses, i alguns productes frescos, com carn.

Segons el vídeo on indica la seva data d'obertura, els clients poden entrar utilitzant una aplicació mòbil com a clau d'accés i veure el càrrec de la factura de la seva compra quan surten, sense passar pels habituals caixers.

La tecnologia que fa possible el funcionament de la botiga és semblant a la que utilitzen els cotxes sense conductor i passa per la visió computaritzada, els sensors i l'"aprenentatge profund", explica la companyia.

Experiment

El vicepresident de tecnologia d'Amazon Go, Dilip Kumar, va dir a The Wall Street Journal la setmana passada que els empleat han "entrenat" aquesta tecnologia perquè funcioni, "un experiment que pertany a l'ampli esforç de la companyia per reinventar com compren els consumidors".

Precisament van ser els problemes tècnics amb la tecnologia que cobra automàticament als clients al sortir de l'establiment, que Amazon anomena Just Walk Out, els que van obligar la firma a ajornar l'obertura, segons va publicar el diari el març del 2017.

Les càmeres, sensors i algoritmes que segueixen els compradors i rastregen els productes fallaven quan hi havia molta gent o es movien ràpid, va explicar en el seu moment a Journal, una cosa sobre la qual Amazon no s'ha pronunciat.

Segons Kumar, Amazon esperava obrir aviat la tienda per tenir més trànsit i provar la tecnologia però va decidir que tenia suficients empleados per a "ensenyar" al sistema, que ara identifica "millor" els objectes i segueix els ritmes i patrons dels compradors, algo complicat quan es tracta de grups grans.

D'acord amb la companyia, per comprar en el supermercat és necessari tenir un compte d'Amazon i l'aplicació de "Amazon Go" instal·lada en un telèfon iPhone o Android "recent".

Escanejar el mòbil

A l'entrar en la tienda, el client escaneja el seu telèfon i així queda representat com un objecte 3-D en el sistema, que utilitza cambres per seguir els moviments de les persones i identificar les seves interaccions amb els productes, explica el Journal.

La tecnologia no utilitza reconeixement facial, sinó "altres pistes visuals" i la continuïtat entre cambres per determinar el comportament dels clients, va assenyalar Kumar al portal TechCrunch, que va fer una visita prèvia a la tienda.

Notícies relacionades

Segons indica ese mitjà, encara que no hi ha empleados en una línia de caixa, "Amazon Go" sí té personal, que s'encarrega de reposar l'inventari, revisar identificacions en la secció de begudes alcohòliques, i preparar les comidas. A més, hi ha una altra persona a l'entrada per atendre dubtes i devolucions.

Kumar no va revelar si Amazon pretén ampliar el concepte de la tienda "Go" a altres diferents i va assegurar que no hi ha plans d'introduir-la en el seu recentment adquirida cadena de supermercats Whole Foods, però va apuntar que està desenvolupada perquè sigui escalable