TRANSFORMACIÓ D'UNA COMPANYIA

El 'boom' de les fotos instantànies augmenta el benefici de Fujifilm

La firma japonesa exportarà a Europa un nou format de botiga provat a Barcelona

tfuentes35813736 fuji en tiburg foto dolph cantrijn    tilburg  29 februari 2161006182528

tfuentes35813736 fuji en tiburg foto dolph cantrijn tilburg 29 februari 2161006182528 / Dolph Cantrijn

1
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

El fabricant de rodets de fotografia Fujifilm preveu aconseguir un benefici rècord en els tres pròxims anys. La notícia pot ser sorprenent encara que no tant si es té en compte que la multinacional japonesa ha capgirat el seu negoci fins a convertir-se en productor de medicaments i cremes antienvelliment basades en el col·lagen que utilitzaven per a la pel·lícula fotogràfica i gràcies al ­boom que ha ressuscitat les càmeres de fotos instantànies com les velles Polaroid.

    El fenomen social de les fotos instantànies, que es va iniciar fa uns anys a Àsia, ha arribat amb molta força a Espanya, fins al punt que Fujifilm, el principal fabricant d’aquestes càmeres, preveu passar d’unes vendes de 60.000 unitats a Espanya el 2015 a 150.000 durant aquest exercici, segons va explicar ahir Antonio Alcalá, director general de la firma a la península Ibèrica.

Notícies relacionades

    Pel president del grup a Europa, Go Miyazaki, l’«explosió» de les vendes d’aquestes càmeres, que van passar d’1,5 milions a tot el món fa cinc anys a sis en l’últim exercici, ha obligat la companyia a crear una tercera línia de producció a la planta xinesa que fabrica els aparells i a reforçar les instal·lacions del Japó de les quals procedeix la pel·lícula que utilitzen. «Els joves de 15 a 35 anys han redescobert la foto instantània», va assegurar Go Miyazaki durant la presentació del 50è aniversari del grup a Europa.

MÉS DEL 30%

Els ingressos obtinguts amb les càmeres Instax han sigut claus per als resultats de Fujifilm en els últims anys, malgrat la caiguda en picat de les vendes de rodets i, després, de càmeres digitals barates. A Espanya, la facturació de l’empresa ha crescut el 30% en els últims tres anys, fins als 100 milions, i es preveu el 8% d’augment el 2016. Les últimes inversions han sigut per a una prova pilot d’un nou format de botiga a Barcelona que s’exportarà a Europa i un centre satèl·lit d’inno­vació. 

Temes:

Empreses