96 pel·lícules
Mor als 98 anys el director de cine Mariano Ozores
El cineasta, Goya d’honor 2016 i un de grans representants del cine d’humor a Espanya, va filmar un total de 96 pel·lícules
El director i guionista Mariano Ozores ha mort aquest dimecres de matinada als 98 anys al seu domicili de Madrid, segons ha informat l’Acadèmia de Cine.
Un dels directors més prolífics de la història del cine espanyol, Ozores es va convertir en un expert a provocar el riure dels espanyols, amb un total de 96 pel·lícules que van veure al voltant de 90 milions de persones.
«Soc autodidacta. Anar de teatre en teatre, visitant pobles i ciutats, em va fer veure com el públic reia, de què es reia i com ho feia», va dir en les seves memòries el cineasta, Goya d’honor el 2016 i membre d’una família dedicada a l’actuació, entre els quals el seu germà Antonio Ozores.
Notícies relacionadesNascut a Madrid el 1923, va ser el segon fill de Luisa Puchol i Mariano Ozores, actors de teatre. Als 17 anys va començar a treballar a la companyia teatral dels seus pares, fent de tramoista, ajudant, apuntador o representant quan feia falta.
El cineasta va ser, a més, un dels artífexs de l’anomenat landisme, el terme que es va utlitzar per caracteritzar una manera de fer cine i al qual va posar rostre l’actor Alfredo Landa.
- "La sarna ja és un problema de salut pública entre els joves"
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Un home mor al caure-li un tros de façana a Sabadell
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"
- Nou acord El Govern lliga amb ERC l’última injecció de recursos i salva la seva estabilitat sense pressupostos
- Ple de la Cambra El Parlament aprova el segon suplement de 1.300 milions per injectar a les finances del Govern
- Humor ‘La casa nostra’, la‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- POLICIA «Diverses persones» assassinen a trets a Madrid Andrí Portnov, assessor de l’expresident ucraïnès Ianukóvitx