L'ESCÀNDOL DEL 'DIESELGATE'

Volkswagen reduirà les inversions en la marca principal en 1.000 milions per any

El grup alemany ha anunciat les noves línies estratègiques de la seva divisió més important

1
Es llegeix en minuts
CARLES PLANAS BOU / BERLÍN

La retallada de les inversions de Volkswagen comença a tenir xifres. Tan sols una setmana després que el nou president, Matthias Müller, anunciés la cancel·lació o ajornament de totes les inversions “que no siguin estrictament necessàries” el gegant automobilístic ha assegurat que destinarà 1.000 milions d'euros menys cada any a projectes en la marca matriu. El consell d'administració de la marca Volkswagen ha aprovat avui l'ajust i, en un comunicat, l'empresa ha revelat aquestes dades que afecten la marca Volkswagen, mentre que encara no s'ha precisat com l'escàndol del 'dieselgate' tocarà les altres filials del grup, com Audi, Seat o Skoda.

Notícies relacionades

La companyia alemanya també ha apuntat que planeja la implementació d'un programa d'eficiència que els permetria estalviar costos, una qüestió cabdal per a Volkswagen després del dur impacte que suposarà en el mercat la manipulació de fins a 11 milions de vehicles per esquivar els controls mediambientals. Dins de les noves propostes de l'empresa hi ha un pla perquè els vehicles dièsel s'adaptin a tecnologies més avançades.

En un clar esforç per recuperar el prestigi, Volkswagen ha anunciat que la nova generació de la seva superberlina Phaeton serà exclusivament elèctrica. L'escàndol destapat fa gairebé un mes ha minvat l'estratègia verda de la companyia i el seu suposat interès pel clima. Ara, afirmen que s'utilitzarà la millor tecnologia mediambiental, així que només utilitzaran els motors dièsel més avançats.

Temes:

Seat Volkswagen