LA TRAMPA ALEMANYA

Les claus del cas

1
Es llegeix en minuts

Evitar reduir la sanció per admetre la culpabilitat

Volkswagen ha reconegut la trampa i, per tant, la sanció que se li imposarà, que rondaria els 18.000 milions de dòlars, es podria reduir a la meitat si s’acaben aplicant les lleis de l’Aire Net en vigor que daten dels anys 70.

Necessitat de revisar els procediments de control

Les proves per mesurar les emissions no són iguals a tot arreu. Als EUA ja s’aposta per fer els tests en condicions de trànsit real, una pràctica que a Europa s’hauria de començar a aplicar el 2017. Per ara només es fa en laboratoris i circuits.

Equilibrar els nivells d’emissions a tot el món

La disparitat de criteris segons les normatives de cada zona i grup de països fa que els fabricants busquin solucions estàndard que no suposin un cost elevat. Si hi hagués un mateix criteri, les trampes serien menys freqüents.

Notícies relacionades

Aposta real pels propulsors alternatius

S’ha d’evitar, amb realisme, que només serveixin per donar imatge de compromís ecològic i per rebaixar la mitjana d’emissions a la qual estan obligats els fabricants.

Temes:

Volkswagen