MERCAT DE TREBALL
Guindos creu que la pujada salarial permet mantenir la competitivitat de l'economia
L'acord entre sindicats i patronals preveu apujar els sous un 1% aquest any
El ministre espanyol d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, ha dit avui que la pujada salarial de l'1% per al 2015 i de l'1,5% per al 2016 que podrien tancar aquest dimarts definitivament els sindicats i la patronal s'ajusta a l'objectiu de mantenir la competitivitat de l'economia espanyola.
"Crec que tenir una referència sempre és positiu i a més és una referència que crec que està en línia amb el manteniment de la competitivitat de l'economia espanyola", ha assenyalat De Guindos a l'arribar al Consell de ministres d'Economia i Finances de la Unió Europea (UE), l'Ecofin.
A més, ha afegit, la "projecció implícita" que ha fet el Govern espanyol en aquesta matèria en el Programa d'Estabilitat enviat a la Comissió Europea (CE) a finals d'abril "coincideix perfectament amb el que nosaltres havíem recollit allà".
Els sindicats i la patronal podrien tancar avui un acord definitiu sobre el pacte salarial amb una pujada de l'1% per al 2015 i de l'1,5% per al 2016.
En la reunió de dilluns no es va tancar un principi d'acord com a tal, però sí que es pot parlar que s'estan ultimant les negociacions al voltant de les pujades de l'1% i de l'1,5%.
El president de la CEOE, Juan Rosell, ha assenyalat que està convençut que "les negociacions s'estan acabant" i tot apunta que a la reunió que se celebrarà avui es podria ultimar el III Acord per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva.
Notícies relacionadesL'acord seria sotmès a aprovació de la junta de la CEOE en la reunió de dimecres.
Fonts de la negociació han assenyalat a EFE que un dels esculls de l'acord és la clàusula que volen introduir els sindicats per revisar la pujada salarial si l'IPC és superior al previst.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents