Aldo-Unión, millor mitjana empresa

El Cercle d'Empresaris valora les seves vendes i la seva rendibilitat

ESTUDI.Presentació de l’informe ’Top 50 de l’Empresa Mitjana Espanyola’.

ESTUDI.Presentació de l’informe ’Top 50 de l’Empresa Mitjana Espanyola’. / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts

El Laboratori Aldo-Unión s'ha convertit en la millor empresa de mida mitjana d'aquest any tant en vendes com en rendibilitat. La companyia, líder en la fabricació i l'exportació de productes farmacèutics, sobretot en aerosols per a l'asma, encapçala l'edició del 2014 del Top 50, el baròmetre que elabora el Cercle d'Empresaris.

El laboratori ha esquivat la crisi mantenint uns nivells molt destacats de facturació i invertint tant en maquinària (al voltant de 30 milions d'euros) com en l'ampliació de la seva seu a Esplugues de Llobregat.

El 2012, últim any pres com a referència pel Cercle d'Empresaris per elaborar el seu índex, Aldo-Unión va facturar 63 milions i tenia 103 treballadors, tots fixos. Fins i tot en els pitjors anys de la crisi, entre el 2008 i el 2012, el laboratori va ampliar la seva plantilla en sis persones. En aquell mateix període, les vendes per empleat (indicador de productivitat) van arribar als 504.000 euros, mentre que la mitjana del sector va ser de 384.000 euros. El marge operatiu va ser del 20,1%, enfront del 9,6% del sector, i la rendibilitat mitjana va arribar a l'11,7%, gairebé el doble que la del mercat (6,6%).

Notícies relacionades

Aldo-Unión, propietat de la família Calzada, va ser fundada el 1961  per José María Calzada Badía, doctor en Farmàcia. El 1964 va obrir la planta de fabricació d'aerosols d'ús inhalatori per als malalts d'asma i va ser la primera empresa a Espanya que va comercialitzar un producte d'aquestes característiques, cosa que el va convertir en líder en el mercat interior i en exportacions.

Actualment produeix 26 milions d'unitats dels seus diferents productes, dels quals ven el 60% en més de 60 països. Una de les seves característiques més destacades és que va ser la primera marca mundial a comercialitzar com a especialitat la sulfadiazina de plata, tant en crema com en aerosol, un antibacterià per al tractament de cremades de grau moderat i infeccions. Dins de la seva activitat de recerca ha desenvolupat síntesis d'antiinflamatoris no esteroides, a més d'ampliar la presentació dels seus productes a xarops, pastilles i nebulitzadors. M. JANSA