La Xina lloga Ucraïna
Una empresa pública xinesa pacta la cessió per 50 anys de tres milions d'hectàrees de terreny ucraïnès per cultivar cereals per a la seva població
La superfície és equivalent al 9% de la superfície cultivable del país, supera la de 50 països del món i és com la de Catalunya

Camps de cultiu de cereals a la Xina. /
La Xina ha llogat una bona porció d'Ucraïna per alimentar la seva població. Un contracte firmat la setmana passada contempla que el gegant asiàtic explotarà tres milions d'hectàrees de sòl durant els pròxims 50 anys. L'extensió equival al 9% de la superfície cultivable a Ucraïna i al 5% de la total, supera la de 50 països del món i és com Catalunya.
L'acord, revelat pel diari hongkonguès 'South China Morning Post', contempla una primera cessió de 100.000 hectàrees de terra d'alta qualitat a la zona de Dnipropetrovsk per al cultiu de gra i la cria de porcs. El contracte es va firmar al juny entre l'empresa xinesa Xinjiang Production and Construction Corps i la ucraïnesa KSG Agro.
>>Llegiu la informació completa sobre el lloguer per part de la Xina de terra cultivable a Ucraïna a e-Periódico
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- Ser Ter Stegen i no jugar
-
Ofert per
- Imprudència La Guàrdia Urbana de Barcelona enxampa dos conductors a 118 i 120 km/h per la Meridiana
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Cimera a la capital catalana Illa demana seny als barons del PP i defensa el català a la Conferència de Presidents: «Entendre’n l’ús és entendre Espanya»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones