ESTRATÈGIA D'UNA MULTINACIONAL AMB SEU A CATALUNYA
Abertis s'allunya de les pistes
El grup d'infraestructures es desprèn de diversos aeroports i ingressa un total de 284 milions
La companyia negocia amb Aena la venda de Luton, a Londres, per sortir del negoci

Aparador 8Aeroport de Luton, que Abertis vol vendre. /
Abertis s'allunya cada vegada més de les pistes dels aeroports. TBI Limited, de la qual la companyia té el 90%, va tancar ahir un acord amb la multinacional dels EUA ADC & HAS Airports Worldwide per vendre-li els aeroports de Belfast International (Irlanda del Nord) i Stockholm Skavsta (Suècia) per 284 milions d'euros.
En l'operació de venda s'hi inclouen, a més a més, les concessions de la terminal de l'aeroport Orlando Sanford, als Estats Units, i el negoci de gestió aeroportuària de TBI en aquest país. Amb aquesta transacció s'avança en l'estratègia del grup, que té com a accionistes Criteria
CaixaHalding (La Caixa), CVC i OHL, de centrar-se en les autopistes i les telecomunicacions. Aquests plans es van iniciar el 2011 amb l'escissió de Saba, que es dedica als aparcaments i els parcs logístics.
Del preu total de la venda dels aeroports, que ADC & HAS pagarà en efectiu, Abertis rebrà el 90% i l'ens públic, Aena, percebrà el 10% restant, que és la seva participació a TBI. La companyia estima que la contribució d'aquests negocis al consolidat del grup en l'exercici 2013 hauria estat de 78 milions d'euros en ingressos, i considera que les plusvàlues generades«no són significatives».
L'operació, que està assessorada per AZ Capital i Citi, està subjecta a l'autorització de les autoritats locals en el cas de Belfast i Skavsta, mentre que en relació amb els actius nord-americans el tancament de la venda requerirà el vistiplau de les autoritats de competència, així com la no oposició del Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS).
Els aeroports venuts a ADC & HAS Airports Worldwide formaven part de la cartera d'Abertis des de l'any 2005, després de l'adquisició, juntament amb Aena, de l'operadora britànica TBI. Dins dels plans de sortida del negoci aeroportuari, Abertis ja va arribar el mes de març passat a un acord amb el Govern de Gal·les per a la venda de l'aeroport de Cardiff per un import de 61 milions d'euros.
Notícies relacionadesAl seu torn, l'empresa, que té com a conseller delegat Francisco Reynés, manté negociacions amb la seva sòcia Aena per vendre l'aeroport londinenc de Luton.
Aquestes instal·lacions suposen al voltant de la meitat del negoci d'aeroports d'Abertis i la seva venda suposaria pràcticament la sortida total d'aquest negoci. Després només quedarà Desarrollo de Concesiones Aeroportuarias (DCA), hòlding de companyies amb participacions en 15 aeroports a Mèxic, Jamaica, Xile i Colòmbia, on a més gestiona a través de l'operador Codad les dues pistes de l'aeroport d'El Dorado de Bogotà.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu