RESULTAT COMERCIAL EL PRIMER SEMESTRE

Seat millora les vendes l'11,5% més que la resta de Volkswagen

Alemanya segueix com a primer mercat amb un increment del 34,4%

1
Es llegeix en minuts
A. FUENTES
BARCELONA

Les vendes de vehicles de Seat a la xarxa de concessionaris van créixer l'11,5% durant els primers sis mesos de l'any i van arribar a 182.100 unitats, 18.800 més que en el mateix període del 2012. Amb aquests resultats, Seat es converteix en la marca que va registrar la millor evolució en el primer semestre del grup Volks­wagen, que va obtenir un augment global del 5,5%.

Dels vehicles entregats als con-

cessionaris, les matriculacions van arribar a 150.500, fet que suposa una millora del 8,2%. La multinacional alemanya qualifica de «particularment esperançadors» els resultats de Seat a Alemanya, que es consolida com el primer mercat de la marca davant d'Espanya per segon any. Les vendes a la xarxa de Seat a Alemanya es van incrementar un 34,4% i van acumular 38.200 unitats el primer semestre.

NEGOCIACIÓ DE L'ERO / La publicació dels resultats de Seat es produeix en plena negociació de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal per enviar a casa de forma rotatòria 571 treballadors entre el setembre i el desembre i aturar la producció de diverses línies un màxim de 51 dies fins a finals del 2014. La decisió de presentar l'ERO es deu al cessament de la producció del model Exeo aquesta setmana així com a un descens en les comandes del model Q3 d'Audi per després de l'estiu.

Notícies relacionades

La marca que més es va acostar a l'increment de Seat va ser Audi, amb una millora del 6,4%, seguida per Volkswagen, amb un 4,4%, mentre que la txeca Skoda va patir un retrocés del 5,8% en les seves entregues de vehicles a tot el món. Les marques del grup van acumular 1,87 milions de vehicles venuts a Europa, un 3,5% menys en relació amb els comercialitzats la primera meitat de l'any passat. En canvi, a Amèrica del nord les vendes van créixer un 12,3 % i a l'Àsia, el 16,8%.

«Les entregues del Grup Volks­wagen van fer progressos satisfactoris malgrat que les condicions del mercat no sempre van ser fàcils. No obstant, la situació econòmica segueix sent tensa, especialment a Europa», va assegurar Christian Klingler, vicepresident comercial del grup. Respecte al segon semestre, Klinger va avançar que «persisteixen els enormes desafiaments».