EVOLUCIÓ DELS MERCATS
L'Ibex i la resta de borses europes es tenyeixen de vermell
La prima de risc puja per sobre dels 300 punts, amb el bo en el 4,65%
La borsa espanyola ha obert la sessió d'aquest dijous a la baixa, mentre que la prima de risc repuntava fins a superar els 300 punts bàsics, amb la rendibilitat en el 4,65%.
El selectiu Ibex ha començat aferrat als 8.000 enters, cota psicològica que ha perdut per uns moments, per després recuperar-la. Mitja hora després de l'obertura, tots els valors estaven en vermell, amb Sacyr-Vallehermoso i Banco Popular al capdavant, amb pèrdues de més del 3%. Al costat contrari, els títols de Mediaset i Bankinter també baixaven, però molt menys: un 0,07% i un 0,14%, respectivament.
Les caigudes són generalitzades en els principals mercats europeus, i es produeixen després que l'índex Nikkei de la borsa de Tòquio hagi tancat amb pèrdues de més del 6% i després de saber-se que el Banc Mundial ha empitjorat la seva previsió de creixement per a l'eurozona, segons la qual es contraurà un 0,6% el 2013. Frankfurt queia l'1,7%, París, el 0,9% i Londres el 0,6%.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys