ESTRATÈGIA D'UNA EMPRESA TECNOLÒGICA

El casino social 'on line'

Akamon, que adapta jocs tradicionals per jugar gratis a la xarxa, prepara el salt als mòbils i les tauletes

La companyia s'expandirà a Mèxic, Colòmbia i el mercat llatí dels Estats Units

Tauler 8 Vicenç Martí, fundador d’Akamon

Tauler 8 Vicenç Martí, fundador d’Akamon / CARLOS MONTANYÈS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP MARIA BERENGUERAS
BARCELONA

¿Es pot jugar a jocs com el bingo, la ruleta, el pòquer, el parxís o el tuti a través d'internet però sense pagar? La resposta és sí. La companyia Akamon (Mundijuegos.com) ja és un referent del sector delssocial casino gamesgràcies a l'adaptació de jocs tradicionals per a internet. La firma prepara el salt al món mòbil i a nous mercats: Mèxic, Colòmbia i el mercat llatí dels Estats Units.

«Hi ha una enorme demanda per jugar a títols tradicionals però sense haver d'apostar. A molta gent la diverteix jugar al pòquer, el blackjack o el chinchón on line, competir però sense pagar ni obtenir beneficis», afirma el conseller delegat de la companyia, Vicenç Martí.

Va ser Carlos Blanco (Grupo ITnet) qui va convèncer Martí (ex-Vueling, Custo i Cirsa) d'unir-se a aquesta aventura, ara fa dos anys i mig. Martí va decidir assumir el repte i va recomanar fusionar el portal de jocs amb un estudi desenvolupador. Així, el juliol del 2011 va néixer Akamon.«El sector mourà aquest any a tot el món un total de 1.300 milions, i el 2015 s'arribarà als 2.000 milions», des­taca.

El portal ja té 32 jocs disponibles per als seus usuaris, que no han de pagar. No obstant, i aquí està el negoci, hi ha l'opció de comprarextres.«S'ha d'entendre que el 93% dels usuaris no pagaran mai per jugar als nostres jocs. Però sí que hi ha un 7% que vol funcionalitats addicionals», afegeix Martí. La firma ja té gairebé nou milions de jugadors, amb portals a Espanya, França, Itàlia, l'Argentina, el Brasil i Veneçuela.

Notícies relacionades

Tot i que fa un any i mig que està en funcionament, el pla de la firma és ambiciós:«Esperem entrar l'any que ve en més mercats de Sud-amèrica, com Mèxic i Colòmbia, a més del mercat llatí dels Estats Units». Per això, no descarten l'entrada d'algun soci de capital risc a mitjà termini. El que sí que tenen clar és que seguiran contractant: dels 48 que són ara passaran a 71 a finals del 2013. Té estudis de creació a Barcelona i València, i podria obrir-ne un tercer en una altra ciutat del país.

Per créixer, a més a més dels nous mercats, ampliaran el seu catàleg de jocs al portal però també a Facebook, on actualment tenen vuit títols. Amb el nou any, també s'expandiran als mòbils i tauletes:«A finals del primer trimestre esperem tenir almenys cinc jocs per a mòbil». Els números acompanyen: l'empresa ha facturat 6,5 milions d'euros el 2012 i per a l'any que ve preveu superar els 10 milions. A més a més, acaba de guanyar dos prestigiosos premis EGR del sector: a la millor empresa promesa i al millor joc de social bingo.