ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING EN LA DISTRIBUCIÓ
Caprabo renova el seu club
La cadena de supermercats destinarà 20 milions d'euros a descomptes i ofertes per als seus clients amb targeta de fidelització La companyia confia a incrementar així les vendes un 3%

Estratègia nova 8 Publicitat d’El Meu Club Caprabo en un súper. /
Quan el client canvia, és el moment perquè el venedor canviï. És el que està passant en el sector de la distribució d'alimentació, on hipermercats i supermercats estan rebaixant preus i intensificant promocions. L'últim pas l'ha fet la cadena Caprabo, que renova el seu programa de fidelització. La companyia, que va ser pionera al llançar el 1996 el seu Club Client Caprabo, assegura que no es tracta d'una simple tàctica comercial, sinó d'un canvi estratègic per adaptar-se a les noves tendències de compra.
En el marc del programa, denominat El Meu Club Caprabo i que ja està en marxa, la companyia destinarà 20 milions d'euros anuals a descomptes i altres beneficis per als clients amb targeta de fidelització, actualment, 1,3 milions.«Amb aquest programa esperem incrementar les vendes un 3%», va explicar ahir Alberto Ojinaga, director general de Caprabo, que va destacar l'«esperit botiguer» de la cadena del grup Eroski, en referència al tracte personalitzat.
La personalització és evident quan el titular de la targeta entra a la web del programa (www.mi clubcaprabo.es), on pot consultar els productes que més consumeix i si aquests productes estaran d'oferta els pròxims dies.«Volem ajudar-lo a planificar la compra», va dir Ojinaga. Cada client té el seu propi compte a la web.
A més de descomptes, els clients poden beneficiar-se d'altres promocions gràcies als acords amb altres companyies, com les perruqueries Cebado i els gimnasos Dir. Caprabo calcula que una família amb dos fills podria estalviar-se entre 300 i 400 euros en un any, i fins a 500 euros si són tres fills.
En un moment en què el consumidor fa compres més petites, però més sovint, Caprabo vol que els seus clients siguin més fidels. D'aquesta manera, Caprabo premiarà amb més descomptes no només els clients que més gastin, sinó també els que vagin més vegades als seus establiments, encara que comprin poc. És un gest a les persones grans, que tenen una capacitat de despesa menor. La cadena confia que augmentarà del 64% actual al 75% el percentatge de clients seus que disposen de targeta.
Notícies relacionadesEl programa de fidelització no és l'únic que canvia Caprabo, ja que també està en un procés de renovació dels establiments, per adaptar l'assortiment segons les preferències dels clients de cada zona. De moment, 50 dels 350 locals de la cadena han estrenat el nou concepte de botiga.
Malgrat que el 2012 està sent«un any dur per al consum», Ojinaga confia a mantenir els resultats del 2011, any en què va obtenir un benefici de 8,4 milions.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada