NOVA ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING
Buff renova la seva imatge
La companyia catalana unifica en un nou logotip totes les línies de producte, esportiva i urbana
La marca vol que els complements de vestir guanyin pes en les vendes

Nova col·lecció 8 Camps, amb peces de la pròxima temporada. /
Vint anys després de llançar el primer tubular sense costures -aquesta peça que es pot fer servir com a bufanda, gorra, passamuntanyes, canellera o diadema-, Buff canvia d'imatge. La companyia, amb seu a Igualada, canviarà a partir del setembre el seu tradicional logo, de color taronja i lletres negres, per un altre de més senzill. El canvi forma part d'un pla estratègic i anirà més lluny, ja que sota la mateixa imatge s'unificaran totes les línies de producte, que fins ara tenien els seus propis logos.
Buff és coneguda pels seus tubulars esportius (comuns entre els ciclistes, motoristes, etcètera), però des de fa cinc anys també ven roba esportiva i la temporada 2010-11 va entrar al sector de la moda urbana, amb tubulars que no són per fer esport, sinó complements de vestir. L'empresa ha intensificat esforços en les dues noves línies. Així, el setembre del 2010 va fitxar com a director creatiu Jordi Sarrate, que provenia de Converse.
Roba esportiva i moda urbana suposen el 10% de la facturació total, i l'empresa s'ha proposat que arribin al 30% el 2015.«La diversificació de producte permet diversificar canals i dóna més possibilitats per créixer», explica David Camps, director general de Buff. El problema és que aquestes dues línies van néixer amb els seus propis logotips, i això creava confusió (el consumidor no sabia si era l'original o una falsificació).«Ens perjudicava», diu Camps. Per això, després de l'estiu unificaran la seva imatge«per guanyar impacte».El nou logo es va poder veure dimarts passat a la presentació de la pròxima temporada de la gamma Urban Buff, a Barcelona.
Notícies relacionadesLa companyia acompanyarà el canvi d'imatge amb una campanya publicitària en què estrenaran lema:Flat is boring (el que és pla és avorrit).«Reposicionem la marca a un concepte més d'emocions i d'actitud», diu Camps. La nova estratègia també passa per una renovació de la seva web, que farà més èmfasi en la vendaon line.
Buff és una empresa molt exportadora: està implantada a més de 60 països i ven més del 80% a l'exterior. A més d'Espanya, els seus principals mercats són Alemanya, el Regne Unit, els països nòrdics i els EUA. En l'últim any fiscal, que va acabar a l'abril, va facturar 23 milions d'euros, un 6,5% més.«Hem crescut menys del que esperàvem, perquè l'hivern ha sigut molt càlid a Europa», comenta el seu director general. Encara hi ha marge de creixement, opina, ja que malgrat que són molt coneguts a Espanya, en altres països han de començar per ensenyar com s'utilitza una peça tan singular com la seva.
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- L’ATHLETIC DEMANA «RESPECTE» El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies