REACCIONS

Preocupació per l'escàs moviment de la contractació

1
Es llegeix en minuts
M. J.
MADRID

Tractant-se dels mesos previs a l'època estival, tenir 100 contractats més a Catalunya no és per tirar coets. És per això que la preocupació, amb certes dosis de prudència, es va instal·lar entre els responsables polítics i agents

socials.

La consellera de Treball, Mar Serna, va ser una de les veus prudents i va valorar que el lleuger descens de la desocupació és una dada «millor que la del trimestre anterior i la de fa un any». La causa de l'augment de la població activa és l'«augment de les expectatives de trobar feina», va afegir.

Les dades són «negatives» per als sindicats perquè a penes s'ha reduït la població desocupada. La creació de llocs de treball des de l'abril, «bàsicament del sector serveis, ha estat coberta per persones que s'han incorporat al mercat de treball i que no estaven registrades a les llistes de l'atur», segons UGT, que va recordar que l'ocupació creada «serà precària i amb data de caducitat».

Notícies relacionades

El secretari d'Estat d'Economia, José Manuel Campa, va assegurar que tot i les quatre centèsimes de pujada de la taxa d'atur «la intensitat de l'ajust econòmic s'està estabilitzant».

No obstant, per l'Associació de Grans Empreses de Treball Temporal (AGETT) no s'han complert les expectatives que fixaven en 100.000 els llocs de treball creats i que s'han quedat en 82.700. Els nous llocs de treball «no han pogut absorbir» els més de cent mil actius nous que hi ha hagut entre l'abril i el juny.