Educació
Més de 200 famílies de Cornellà que s’han quedat sense plaça d’escola bressol s’organitzen per buscar una solució

Un total de 216 famílies de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) que s’han quedat sense plaça a les vuit escoles bressol municipals per als seus fills s’han unit per impulsar una campanya de recollida de firmes a la plataforma Change.org per reclamar una reunió amb l’ajuntament i buscar-hi una solució. Les famílies, que recorden que a la ciutat el sector privat només pot assumir el 10% d’aquesta demanda, acusen el consistori de falta de previsió i d’abocar-les a un «caos econòmic i logístic». «Considerem que 216 famílies afectades és un nombre inacceptable que evidencia una falta de planificació i una desídia institucional sense precedents», afegeixen les famílies al comunicat adherit a la petició de firmes.
Rubén Gimeno, un dels pares impulsors de la iniciativa, lamenta que l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, a diferència d’altres del seu entorn, no hagi buscat alternatives a l’increment de la demanda associat a la gratuïtat de P-2, que en l’àmbit metropolità es va xifrar entorn del 20%. «Coneixien les dades, tenen els recursos i no hi han fet res», afegeix.
Mateixes places que anys anteriors
L’Ajuntament de Cornellà assegura que ha ofert per al curs 2023-24 les mateixes places que anys anteriors, un total de 612 en vuit escoles bressol repartides de la següent manera: 56 places per a lactants, 226 per a menors d’entre un i dos anys i 330 per a menors de dos a tres anys.
Respecte al curs anterior, l’ajuntament assegura que ha rebut 80 sol·licituds més que s’han quedat en llista d’espera. Recorden que cada any hi ha persones que queden en llista d’espera i que a partir de juliol es van donant moviments o renúncies a places. Per exemple, el setembre del 2022 van quedar 20 persones en llista d’espera per als cursos d’I-1 i van quedar places disponibles per als cursos d’I-2
El consistori reconeix que és possible que l’increment de les peticions respecte a l’any passat sigui a conseqüència de la gratuïtat d’I-2 implementada per la Generalitat de Catalunya. Una mesura, recorden, que garanteix la gratuïtat, però no la universalitat d’un servei que els ajuntaments no poden garantir amb recursos propis.
Sobre les famílies que s’han quedat sense plaça, expliquen que estan estudiant opcions per oferir-los una alternativa. No obstant, a fi de garantir les condicions legals de seguretat o qualitat per als nens, recorden que es troben amb dificultats per a la creació de nous espais.
Notícies relacionadesEstà previst que la setmana vinent es reuneixin representants del consistori amb les famílies per explicar-los la situació i aclarir els dubtes que poden tenir durant el procés.
Llegeix totes les notícies de Cornellà de Llobregat a EL PERIÓDICO Cornellà de Llobregat
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer