'El segon cafè' de La 2Cat
L’Editorial de Cristina Villanueva: La crisi climàtica
Cristina Villanueva, al frente de El segon cafè. /
La batalla contra la crisi climàtica neix perdent. La Cimera del Clima és a Belém i necessita un miracle perquè els polítics acordin no fer ni una passa enrere.
Espanya escenificarà la seva vulnerabilitat, com ha demostrat la DANA de València, amb platges que retrocedeixen, sequeres que s’allarguen i un mar que, amb més de 30 graus, crida que vindran més tempestes, més pedregades, més danes.
I mentre Espanya serà exemple al Brasil, a casa nostra, entre passadissos i despatxos, es negocien aliances —PP i VOX— per salvar governs, cadires i poder, tot plegat matant el Pacte Verd. És la paradoxa perfecta: parlar de futur mentre es pacta mirar cap a un altre costat.
I ho fem també els ciutadans: perquè cau la nostra preocupació pel canvi climàtic, sis punts menys que fa tres anys, només un 37% n'està amoïnat. També cau a França, Alemanya i Dinamarca.
A Castelldefels, el festival SUNCINE ens recorda les temperaturas de récord amb cintes dedicades al canvi climàtic que arrasa espècies —també la nostra. Que l’hi preguntin a qui ha perdut la casa a València.
Notícies relacionadesContinuem escoltant. Reflexionant... però el planeta no espera.
Benvinguts al Segon Cafè.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica

