Febrer del 2023
Menors de 30 anys, l’únic grup d’edat en què puja l’atur al Baix Llobregat
Segons les dades publicades per l’Observatori Comarcal, hi ha 4.594 persones d’aquesta franja a l’atur, un 3,8% més respecte al gener d’aquest mateix any
Les dones continuen sent majoria entre les persones en situació d’atur de la regió

Tot i que en termes generals l’atur al Baix Llobregat va baixar el febrer del 2023 respecte al gener (-0,2%), al mirar les dades segons grups d’edat, el nombre d’aturats a la comarca va augmentar entre els menors de 30 anys. Segons les dades publicades l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, a la comarca hi ha ara 4.594 menors de 30 anys a l’atur, un 3,8% més respecte al gener d’aquest mateix any.
Sant Vicenç dels Horts (9,4%), Olesa de Montserrat (8,8%), el Prat de Llobregat (8,5%) i Esparreguera (8,3%) són els municipis amb un percentatge més alt de menors de 30 anys sense ocupació. En nombres absoluts, el rànquing el lideren Cornellà (2.538 persones), Sant Boi de Llobregat (2.318), Viladecans (1.862), el Prat (1.706) i Castelldefels (1.478). D’entre aquestes grans ciutats, tant Sant Boi com Viladecans també superen el 8% d’aturats menors de 30 anys.
És l’únic grup d’edat en què l’atur va créixer el mes passat, ja que en els grups d’entre 30 i 44 anys (-1,1%) i més grans de 44 (-0,7%), va baixar, tot i que en termes absoluts els dos sectors d’edat superen amb escreix el de menors de 30 anys: 9.335 persones aturades i 21.066, respectivament.
Més atur entre dones
En termes de gènere, les dones continuen sent majoria entre les persones en situació d’atur (57,7%), però, a diferència dels homes (+65, +0,4%), disminueixen respecte al mes anterior (-142 d’aturades, -0,7%). Així, actualment al Baix hi ha registrats 14.803 homes a l’atur i 20.192 dones.
A més, l’atur s’ha incrementat especialment entre les persones sense feina anterior (+7,3%) i que provenen de la sanitat i els serveis socials (+2,0%). Per la seva banda, l’administració pública (-4,5%) i l’agricultura (-2,6%) són els sectors en què més ha disminuït l’atur respecte al gener.
Amb tot, amb un 8,7% d’atur, el Baix Llobregat se situa per sota de la mitjana d’aturats de l’àrea metropolitana de Barcelona (8,9%) i de Catalunya (9,3%).
Viladecans Sant Boi Gavà Esplugues de Llobregat Cornellà Martorell El Prat de Llobregat Castelldefels Ocupació Atur Ocupació pública Ajuntaments
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»