Programació i robòtica

Més de 300 alumnes de dues escoles de Cornellà participen en el projecte ‘EduLab’

  • Els dos centres educatius es van reunir a la festa de fi de curs del Citilab, on van presentar els seus projectes

citilab

citilab

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’alumnat i el professorat de les escoles de Sant Ildefons i Torre de la Miranda de Cornellà (Baix Llobregat) han completat el primer curs participant en el projecte ‘EduLab a les escoles’ del Citilab. Comptant aquests dos centres educatius del barri de Sant Ildefons, ja són 10 les escoles de Cornellà de Llobregat que s’han implicat en aquest projecte nascut el 2016 i que té l’objectiu d’introduir l’ensenyament de la programació i la robòtica en l’educació formal, a les aules de les escoles.

Així, comptant els dos centres, més de 300 estudiants de Cornellà de Llobregat s’han iniciat aquest any en el món de la programació i la robòtica a través d’activitats pedagògiques diverses (interacció amb el robot Fantàstic i creació de projectes educatius amb entorns de programació per blogs) i 28 docents han obtingut la certificació de la Generalitat de Catalunya després de completar la formació virtual asíncrona dissenyada i dinamitzada també pel Citilab.

A més, expliquen des del Citilab, aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

Els projectes de l’alumnat de 3r, 4t i 5è

Representants de les classes de 3r, 4t i 5è de primària van presentar, a la festa de fi de curs d’EduLab celebrada a Citilab, els jocs educatius que han programat amb Scratch per treballar i aprendre contingut curricular. Així, grups de nenes i nens van pujar a l’escenari de la sala d’actes per explicar cada projecte davant de l’alumnat d’altres cursos i de l’escola «veïna».

L’alumnat de 4t de primària de l’escola Sant Ildefons ha desenvolupat aquest curs, dividit en grups, jocs de preguntes sobre diverses faules que han llegit a classe. Així, els infants han treballat la programació amb Scratch i, alhora, han desenvolupat la seva comprensió lectora.

D’altra banda, els estudiants de 5è han portat a terme jocs de simulació dels estats de la matèria, també programant amb Scratch. D’aquesta manera, han treballat l’assignatura de ciències de forma dinàmica i virtual, tot experiment amb la temperatura.

Els projectes de l’escola Torre de la Miranda

Notícies relacionades

Per part de l’escola Torre de la Miranda, l’alumnat de 3r ha creat eslògans sobre el reciclatge, programant també amb Scratch animacions interactives per treballar les 3R. Finalment, les classes de 5è han creat laberints matemàtics per treballar problemes matemàtics variats.

Llegeix totes les notícies de Cornellà de Llobregat a EL PERIÓDICO Cornellà