Comerç

Ikea inaugura la seva primera botiga al centre de Barcelona: «Que bé, per haver d’anar tan lluny ja no hi anava»

Ikea inaugura la seva primera botiga al centre de Barcelona: «Que bé, per haver d’anar tan lluny ja no hi anava»

Ikea

3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Un arc de globus grocs i blaus envolta el marc de la porta. Pocs minuts per a les 10 i una trentena de persones esperen just al costat de l’entrada preparades per accedir al local. Des d’allà es veu i se sent perfectament la banda de música i el passadís humà format pels treballadors que donaran la benvinguda, entre confeti i banderilles de plàstic sueques, als primers clients de la nova botiga d’Ikea a Barcelona, la primera de la cadena situada al centre de la ciutat, a l’avinguda de la Diagonal.

Han passat gairebé cinc anys des de la primera vegada que Ikea va oficialitzar la seva intenció d’obrir una botiga d’aquest estil, i aquest divendres, després d’una pandèmia, una crisi inflacionista i l’obertura d’un espai exclusivament dedicat a planificar projectes a manera de prova, la companyia ha convertit el seu somni en realitat. L’establiment ha costat entorn de cinc milions d’euros, ha suposat la contractació de gairebé 60 persones i persegueix l’objectiu de «reforçar la seva presència al cor mateix» de la ciutat «i ser més a prop dels barcelonins». La primera d’ells, la Susana.

Aquesta veïna de l’Eixample ha sigut la primera a creuar les portes del local. Hi ha anat d’hora, sabent, després d’anys com a clienta, que Ikea sol regalar alguna cosa als clients primigenis. En el seu cas, a part dels aplaudiments i crits de joia del passadís de treballadors que s’han endut també les seves dues amigues i la resta de potencials clients que esperaven a la porta, ha sigut un val de 100 euros, un lot de productes i un lloc al costat del màxim responsable d’aquesta botiga, Román Castro, a l’hora de tallar la cinta groga que precintava el lloc.

«Ah, ¿que obre un Ikea aquí? Pensava que hi havia algú famós», comenta un matrimoni de la tercera edat a qui tanta gresca ha cridat l’atenció. «Doncs mira que bé, perquè a mi m’agrada molt, però per haver d’anar tan lluny ja no hi anava», s’explica la dona, que pregunta amb curiositat com és la botiga i si és igual que la de l’Hospitalet de Llobregat, que té ella com a referencia.

Un 5% de la superfície habitual

En aparença, ho és. Coixins, edredons, conjunts de llençols, llits exposats, caixes de plàstic per emmagatzemar, rotllos per treure pèls, articles per muntar un despatx, zona infantil, peluixos, marcs de foto, espelmes, el tamboret de fusta del qual poques llars es deslliuren i unes escales que porten a un pis inferior amb cuines, exemples de sala d’estar, llums, cortines, vaixella...

L’exposició és una selecció reduïda del que el client pot trobar en un Ikea situat a l’extraradi (aquests 1.500 metres quadrats de superfície comercial són a penes un 5% del que ocupa un establiment com el de l’Hospitalet o Sabadell), i moltes de les compres de gran envergadura no es podran endur al moment, ja que s’hauran d’encarregar i anar a algun dels grans establiments l’endemà, però la sensació és igualment de victòria absoluta.

Notícies relacionades

«Ikea Diagonal ens permetrà ser al mateix cor de Barcelona, a prop dels nostres clients, amb un format de botiga urbana en el qual oferim inspiració amb una exposició de més de 3.000 productes i l’accés al nostre catàleg complet mitjançant la compra ‘online’ assistida», expressava el director de la botiga en un comunicat distribuït a principi de mes per la companyia. L’espai també incorporarà l’estudi de planificació que hi havia fins ara a la Diagonal, que tanca per cedir-li el protagonisme a aquesta botiga.

De fet, després d’aquesta hi haurà una altra obertura de l’estil al Centre Comercial Glòries entre finals d’agost i principis de setembre, i, després, 10 noves obertures més a tot Catalunya de diferent estil: des de l’establiment tradicional, fins a espais de planificació o fins i tot punts de recollida de compra ‘online’.