Fira tecnològica

L’ISE 2023 bat les seves xifres prepandèmia i acaba amb 58.000 visitants

El congrés de l’audiovisual supera per primera vegada a Barcelona la marca que va registrar en la seva última edició a Amsterdam

L’ISE 2023 bat les seves xifres prepandèmia i acaba amb 58.000 visitants

RICARD CUGAT

4
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Final dolç per a una setmana que ha superat gairebé tota expectativa. L’Integrated Systems Europe (ISE), congrés del sector audiovisual que s’ha celebrat aquesta setmana a Barcelona, acaba la seva edició del 2023 amb un volum total de 58.107 assistents. La xifra implica que han passat pel recinte gairebé 10.000 persones menys de les que hi havia registrades, però també suposa superar folgadament l’objectiu que tenien els organitzadors mesos enrere: millorar els 52.000 congressistes que van assistir a la fira en la seva última edició abans de la covid.

D’aquesta manera, l’ISE aconsegueix en el seu tercer any a Barcelona muntar un esdeveniment que ja llueix com els d’Amsterdam (al gener, sense gairebé rastre de pandèmia i amb més de 50.000 assistents), tot i que encara estigui lluny del rècord de 80.000 visites que va marcar el 2019. A més, tot i que el desplegament ha sigut molt similar al del Mobile World Congress, el volum final d’assistents és encara un 27% inferior al que espera aquest any l’icònic congrés dels mòbils (precisament, 80.000 persones) i un 45% més baix a la massa que movia abans de la covid (109.000).

En qualsevol cas, l’organització n’està més que satisfeta. «Ha sigut una setmana extraordinària i és molt gratificant per a nosaltres fer la vista enrere i adonar-nos que organitzem una fira excepcional per al nostre sector i per a la meravellosa ciutat de Barcelona», valora el director general de l’esdeveniment, Mike Blackman. «Podem afirmar, sense temor d’equivocar-nos, que la indústria mundial de l’audiovisual i de la integració de sistemes ha tornat amb una força impressionant», afegeix el directiu.

Acords per 8 milions d’euros

Per a mostra, la previsió de l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa Acció, que calcula que les 73 empreses catalanes que han participat en l’esdeveniment generaran vuit milions d’euros de volum de negoci l’any vinent gràcies a reunions mantingudes al saló, una xifra que no té en compte els acords que tancaran més endavant també gràcies a trobades dins de la fira. «És el millor aparador internacional perquè les empreses catalanes puguin presentar la seva tecnologia al món en un sector d’una rellevància tecnològica de primer ordre», assenyala el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.

De fet, el Clúster Audiovisual de Catalunya, col·laborador actiu de l’esdeveniment, coincideix en el balanç. «Ha sigut espectacular: l’assistència ha superat totes les expectatives», assegura el seu president, Miquel Rutllant. «Hem vist molta satisfacció per part de tothom, tant d’expositors com de visitants, i ens consta que les reserves de l’any que ve es disparen», avança. Segons el seu parer, el saló ha permès constatar diverses coses: d’una banda, que la producció virtual serà l’estrella del sector els pròxims anys, i que seran també imprescindibles les pantalles led, la realitat virtual i els motors propis del món del videojoc. D’una altra, que la indústria catalana de l’audiovisual està en bona forma.

Projectes i negocis

Dues de les empreses que han assistit al saló de la mà del Clúster, d&b audiotechnik i Windowsight, tanquen l’experiència amb bona boca. «Hem vist una evolució impressionant [respecte als anys previs], la fira d’aquest any ha sigut molt bona, hi ha hagut molta gent amb moltes ganes de treballar i de tirar cap endavant projectes», valora el director general de la primera, Christian Orcin. La segona, que ha muntat una exposició tecnològica i artística a l’últim pavelló de la fira, també. «Estem mirant noves maneres d’aconseguir l’any que ve encara més impacte i el Mobile i altres organitzacions d’aquest nivell s’han interessat pel nostre producte», confessa el seu conseller delegat i cofundador, Pol Rosset.

Notícies relacionades

«L’any passat era edició de retrobament, però en aquesta ja tornem a parlar de fer negoci», sintetitza Valeriano Castaño, director d’operacions de Newtonlab Space. La seva companyia ha portat al congrés un aparador hologràfic que ha sigut una de les grans innovacions de la fira. «La nostra valoració és molt positiva, hem fet molts contactes amb empreses, tant nacionals com internacionals», conclou Castaño, que malgrat no haver tancat cap acord tàcit, té l’agenda plena de futures reunions amb possibles clients.

Quant al 2024, ja n’hi ha alguna pista. Segons el comunicat de balanç emès per l’ISE, el congrés se celebrarà entre dimarts, 30 de gener, i divendres, 2 de febrer, amb una versió «encara més impressionant» de la zona dedicada a la producció i distribució de continguts, una de les grans novetats d’aquest any. De moment, l’única diferència que se sàpiga ja respecte a aquest any és que l’Internet of Things Solutions World Congres (IOTSWC) s’organitzarà, com abans, de forma independent.

Temes:

Consum Fires