Experts d'Aquaservice, Naturgy i Indra debaten sobre economia circular en el Forbes Summit Sustainability

europapress

europapress

4
Es llegeix en minuts

Experts en economia circular i líders empresarials de companyies com Aquaservice, Naturgy i Indra, entre d’altres, van debatre aquest dimecres sobre com fomentar un model empresarial alternatiu al tradicional i com la sostenibilitat, davant el repte global de la crisi climàtica, ha de ser entesa com una oportunitat per al desenvolupament empresarial en lloc de com un obstacle.

La segona edició del Forbes Summit Sustainability, que va tenir lloc a Madrid, va servir per fer un repàs del rol que tenen els consellers i el futur de les finances sostenibles i va comptar amb experts i líders empresarials d’empreses com Aquaservice, Naturgy, Indra, Sanitas, Suez Espanya o Telefónica, entre d’altres.

Un exemple en va ser la taula de debat ‘El nou rol de les empreses en matèria de sostenibilitat i economia circular’, on Manuel Ausaverri, director d’estratègia, sostenibilitat i gabinet d’Indra, va afirmar que la sostenibilitat ja era una «tendència fonamental» abans de la pandèmia i, concretament en la seva companyia, «part central del model de negoci».

«La sostenibilitat és part del nostre negoci perquè ho és per als nostres clients. Els més escèptics pensen que és una moda i que passarà. Jo crec que no, que ha arribat per quedar-se. Al final, és un tema de mentalitat, de les empreses, dels accionistes i de les persones. I ens hem alineat amb aquesta tendència amb la voluntat de liderar-la», va defensar.

La directora de medi ambient i responsabilitat social de Naturgy, Nuria Rodríguez, va traslladar que tots els reptes cap a la sostenibilitat estaran en l’eix estratègic de la seva companyia. «Hem millorat en eficiència energètica, en la seguretat de les persones, hem disminuït els trasllats, reduït residus i hem aconseguit solucions molt més sostenibles, que canvien el model de negoci. Sempre és una aposta ferma de ‘win win’, perquè la circularitat està en tot el que fem», va reiterar.

Els assistents van coincidir que per avançar en matèria de sostenibilitat i cap a una economia circular conjunta és necessari posar les persones i el planeta en el centre de la presa de decisions.

En aquest sentit, Alberto Gutiérrez, conseller delegat d’Aquaservice, es va referir al model de negoci de la companyia de distribució d’aigua mineral natural amb dispensador, i en la seva ponència ‘Les claus d’una companyia nadiua circular’ va defensar que Aquaservice té clar que «la millor manera d’impactar positivament» en l’entorn és «cuidant el planeta i treballant per un món sostenible».

«Per això, tenim molt interioritzada l’economia circular i hem buscat ser empresa nativa en aquesta aposta per la circularitat», va defensar el conseller delegat d’Aquaservice, assenyalant que el seu model de negoci és «cent per cent circular», i va proposar «una forma de consum sostenible i circular única dins del sector».

A més, Gutiérrez va afegir que és «molt clar» que el consumidor d’avui dia està demanant aquesta sostenibilitat i compromís a totes les empreses, circulars o no. «Busquen que siguem sostenibles i que les empreses siguem bons ciutadans». A Aquaservice, hi treballem des dels nostres inicis», va remarcar.

NOUS ROLS I DESAFIAMENTS

Els reptes i desafiaments en matèria de sostenibilitat van ser altres dels temes debatuts en la trobada moderada pel divulgador ambiental i assessor en sostenibilitat José Luis Gallego, que va comptar amb la participació de directius de GSK Espanya, Sanitas, Bankia o Telefónica.

Gallego va incidir que el compromís de les empreses «és imprescindible» per avançar cap a una veritable economia circular i eludir els pitjors escenaris a què ens empeny la crisi climàtica.

A l’acte de Forbes també van anar-hi aquest dimecres els exministres Ramón Jáuregui i Isabel Tocino, que va assenyalar que «per ser sostenible, cal ser solidari». «En aquesta línia les empreses tenim molt clar que els nostres consumidors es fidelitzen amb una companyia perquè aquesta és realment sostenible», va defensar.

ESTRATÈGIA DE LA CAM

La consellera de Medi Ambient, Ordenació del Territori i Sostenibilitat de la Comunitat de Madrid, Paloma Martín, va ser l’encarregada de clausurar l’acte, en el qual va plantejar la seva estratègia de sostenibilitat, que es fonamenta en tres eixos, treballar l’economia circular, lluitar contra el canvi climàtic i apostar per la sostenibilitat mediambiental cuidant la biodiversitat.

Notícies relacionades

«Entenem que l’aposta de futur és l’economia verda; és generar llocs de treball verds lligats a la sostenibilitat mediambiental. Això significa continuar apostant per la mobilitat sostenible, apostant per inversions en la rehabilitació de vivendes i en eficiència energètica; a més de per noves estratègies d’economia circular a través de la posada en funcionament de plantes de tractaments de residus», va defensar.

En aquest punt, Martín va mantenir que «res d’això es podria portar a terme sense la col·laboració estreta de l’empresa privada» i va incidir que la Comunitat de Madrid garanteix aquesta col·laboració donant seguretat jurídica i facilitats per al desenvolupament de plans que ajudin a la sostenibilitat. «Les empreses estan realitzant els últims anys un gran esforç per convertir les seves empreses en àrees de sostenibilitat i tenen en la Comunitat de Madrid un aliat per portar-lo a terme», va concloure.

Temes:

Forbes