El cor més solidari

Units pel gospel, que integra 40 persones d'entre 12 i 72 anys, anima el públic a fer palmes i a ballar

El grup actuarà gratis diumenge, 26 de juliol, a la parròquia de Santa Anna

Tot a punt 8 Els integrants d’Units pel gospel assagen per al seu últim concert de la temporada.

Tot a punt 8 Els integrants d’Units pel gospel assagen per al seu últim concert de la temporada. / ANA C. BAIG

2
Es llegeix en minuts
MERCED MUÑOZ
BARCELONA

Vestits de negre, amb un gran i cridaner fulard blau i agrupats en tres files, esperen el senyal de la directora per començar a cantar. Format per 40 persones d'entre 12 i 72 anys i tres músics  -bateria, guitarrista i piano-, configuren Units pel gospel, una coral fundada el 2012 a la parròquia de Santa Anna (Santa Anna, 29), al barri Gòtic.

La directora del grup, Laura Flores, de 46 anys, canta en el quartet cubà Gema 4des de fa 24 anys i busca sempre transmetre la filosofia del gospel. «El gospel és alguna cosa més que el folklore, és una manera de viure. A més de la música, transmetem la part més espiritual: l'evangeli i la paraula de Déu», comenta Flores.

De diversos països

La coral, amb un repertori de cançons afro-nord-americanes tradicionals, actua en nombrosos actes solidaris. Fa un any va néixer Gospel Experience, un concert que celebren una vegada al mes en què es cobra una entrada de cinc euros. Una part dels diners van destinats a la parròquia, i l'altra, a recaptar fons per a aliments i oenagés.

«Amb aquesta nova iniciativa busquem que la gent visqui una experiència diferent. Volem que el públic hi participi picant de mans, cantant i ballant amb nosaltres», explica la directora. Això és el que els diferencia d'altres grups gospel de Barcelona.

Units pel gospel es caracteritza per la diversitat cultural que conforma el cor, procedents de Polònia, Holanda, Alemanya i Rússia. Amb 12 anys i de nacionalitat alemanya, Sarah Emilia Johansson és la més jove del grup. Tant ella com la seva mare participen en la coral des de fa dos anys. «L'experiència és increïble. En els concerts se'm posa la pell de gallina i fins i tot hi ha companys que s'emocionen», explica Johansson.

Notícies relacionades

José Manuel Segurado, conegut en el cor amb el sobrenom de Mac Chanky, pel seu semblant a Chanquete, és el més més gran de la coral, amb 72 anys. «Abans era un empresari agressiu i gràcies al gospel m'he convertit en una altra persona. Cantar m'allibera de l'estrès i de la impaciència per viure», comenta Segurado. «Canto amb el cor i no amb la boca», afegeix.

En diversos països americans el 26 de juliol se celebra el dia internacional de les persones grans, en commemoració de sant Joaquim i santa Anna, els avis de Jesús. Sent el sant de la parròquia de Santa Anna i coincidint amb el dia dels avis, Units pel gospel ofereix el seu Gospel Experience a les 12.30 hores i de forma gratuïta. És el seu  últim concert d'aquesta temporada i està especialment dedicat a la gent gran.