L’helicòpter marcià s’enlairarà per primera vegada aquest dilluns, mentre el tot terreny Perseverance gravarà la gesta
El petit Ingenuity ho ha aconseguit. Després d’unes frenètiques setmanes marcades per la incertesa i els problemes tècnics, l’helicòpter marcià ha forjat per fi el seu lloc en la història. Aquest dilluns, l’aparell s’ha convertit en la primera aeronau a aconseguir un vol controlat i motoritzat en un planeta més enllà de la Terra. «El Perseverance ens va portar a Mart. Però amb l’Ingenuity hem volat més amunt», explica l’equip científic responsable de la missió com a resum del seu èxit. La fita és comparable a la gesta que els germans Wright van aconseguir el 1903 amb el primer vol de la història terrestre. Un segle més tard, el relat es repeteix. Però al fascinant món marcià.
Totes les dades recopilades fins al moment indiquen que la missió ha sigut un èxit. Tot i així, l’equip científic passarà el dia estudiant la informació generada pel vol per saber si, efectivament, tot ha anat segons el que s’havia planejat. Es preveu que a les 20.00 h (hora peninsular espanyola) la NASA ofereixi una roda de premsa per explicar com ha anat la missió i quins seran els següents passos de l’helicòpter a Mart.
EL PERIÓDICO obre un directe per seguir l’avanç de l’aventura marciana de l’Ingenuity.
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1430 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
Fa 1431 dies
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Olimpisme Kirsty Coventry fa història: primera dona que presideix el Comitè Olímpic Internacional
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- DECISIÓ OFICIAL Desestimats els recursos del Barça i l’Osasuna: el partit es jugarà el dijous 27 de març
- Nou contracte L’empresa de manteniment de Renfe té parades un centenar d’escales i ascensors a les estacions de Rodalies