L'ADN DE LA SETMANA

Estrelles del 2017

Les grans teories sobre l'evolució de l'univers i la recerca de la cura de malalties són dues cares ben diferents de l'activitat científica

zentauroepp33837410 galaxia180107180325

zentauroepp33837410 galaxia180107180325 / NASA

Pere Puigdomènech

Investigador

Les llistes de descobriments científics elaborades per la revista Science per a l’any 2017 han destacat una vegada més la investigació en astrofísica, en particular l’observació d’una col·lisió entre dues estrelles massives. La revista reconeix que una votació semblant duta a terme pel públic havia posat en primer lloc l’èxit d’un assaig de correcció d’una malaltia genètica. Les grans teories sobre l’evolució de l’univers i les noves possibilitats de solucionar greus malalties són certament dues cares ben diferents de l’activitat científica.

L’any que acaba de finalitzar ha sigut ric en esdeveniments científics, i alguns d’ells han sortit als diaris per la seva rellevància científica, perquè poden donar lloc a alguna aplicació interessant o també per raons polítiques. Cal dir que en alguns països com els Estats Units o Espanya no ha sigut el millor any per a la investigació. Això no vol dir que no s’hagin produït descobriments importants.

Finestra al coneixement