CICLISME
Així està la classificació general del Tour de França després de l’etapa 18
El danès va reforçar el mallot groc resistint els atacs de l’eslovè Tadej Pogacar, que va quedar tocat per una caiguda

El danès Jonas Vingegaard (Jumbo Visma) va sentenciar el Tour de França amb una magistral exhibició en solitari que li va permetre conquerir la jornada reina del Pirineu disputada entre Lurdes i Hautacam, de 143,2 km, en què va acabar amb la resistència de l’eslovè Tadej Pogacar, tocat a més per una caiguda.
Cop d’autoritat definitiva de Vingegaard, que, si no té una desgràcia, serà el guanyador del Tour de França 2022. Va reforçar el mallot groc resistint els atacs de Pogacar i atacant l’eslovè en la pujada a Hautacam, on va esclatar per coronar en solitari i apuntar-se la seva segona victòria en la Grand Boucle. Al Granon va assaltar el liderat i va enfonsar Pogacar, al Pirineu va encarregar el primer lloc del podi a París.
Aquest divendres la dinovena etapa traurà el pilot del Pirineu per viure una jornada de transició entre Castèthnau de Manhoac i Caors, de 188,3 km. Una cita per a la reaparició dels esprintadors, que tindran una altra opció diumenge a París. Entremig, dissabte, la crono de Ròcamador. De la cita amb el rellotge en sortirà la foto del podi final.
Així està la classificació general després de l’etapa 18 del Tour de França 2022:
Jonas Vingegaard Rasmussen (DEN/Jumbo-Visma) 71:53:34
Tadej Pogacar (SLO/UAE Emirates) – a 0:03:26
Geraint Thomas (GBR/Ineos Grenadiers) a 0:08:00
David Gaudu (FRA/ Groupama-FDJ) a 0:11:05
Nairo Quintana (COL/ Team Arkea-Samsic) a 0:13:35
Louis Meintjes (RSA/Intermarché) a 0:13:43
Aleksandr Vlasov (RUS/Bora-Hansgrohe) a 0:14:10
Romain Bardet (FRA/ Team DSM) a 0:16:11
Aleksei Lutsenko (KAZ/ Astanà-Qazaqstan Team) a 0:20:09
Adam Yates (GBR/Ineos Grenadiers) a 0:20:17
Enric Mas (Esp/ Movistar Team) a 0:24:08
Valentin Madouas (FRA/ Groupama-FDJ) a 0:33:34
Bob Jungels (FRA/ AG2R Citroën Team) a 0:42:23
Neilson Powless (EUA/EF-EasyPost) a 00:44:58
Thomas Pidcock (GBR/Ineos Grenadiers) a 0:46:09
Luis León Sánchez (ESP/Bahrain-Victorious) a 0:47:07.
Patrick Konrad (GER/ Bora-Hansgrohe) a 00:51:38
Thibaut Pinot (FRA/ Groupama-FDJ) a 00:53:00
Sepp Kuss (NED/ JUMBO – VISMA) a 00:57:59
Dylan Teuns (BRN/ BAHRAIN VICTORIOUS) a 01:06:01
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- Dia del Nen Hospitalitzat El 50% de nens amb una malaltia rara no tenen diagnòstic: «Per als pares, és molt inquietant»