Votació dels lectors
Teatro ja té el guardó que el distingeix com a millor restaurant obert a Barcelona el 2022
Les cares visibles de l’establiment (els germans Juan Carlos, Borja i Pedro Iglesias, el xef, Oliver Peña, i el cap de sala, Joan Romans) han recollit el premi a la seu d’EL PERIÓDICO
L’equip de Teatro Kitchen Bar al complet ha visitat la seu d’EL PERIÓDICO per rebre un dels premis gastronòmics que més s’agraeixen: el de millor restaurant obert a Barcelona el 2022. Perquè l’han concedit els lectors de ‘Cata Mayor’, el canal gastronòmic del diari, després d’una votació que es va portar a terme la segona quinzena de desembre.
No era per a menys, doncs, que els principals representants de Teatro, que ocupa el lloc del desaparegut Tickets, hagin volgut recollir el guardó de mans del nostre director, Albert Sáez, i del cronista gastronòmic de la casa, Pau Arenós. El primer ha recordat la importància que té aquesta distinció, ja que «la gastronomia és una senya d’identitat d’aquest mitjà». «Ens fa molta il·lusió ser els primers que escrivim sobre gent que fa coses interessants a Barcelona i els surt bé», ha dit.
Un ple rere l’altre
El premi, doncs, és un èxit que rubrica una temporada en què Teatro ha tingut un ple rere l’altre. La millor manera de tornar de vacances per als germans Iglesias (Borja, Pedro i Juan Carlos), amb Oliver Peña al capdavant de la cuina i Joan Romans, de la sala.
«Ens dona molta energia. És un primer pas d’un gran camí», ha comentat Peña amb un somriure, la mateixa que lluïa Romans, que ha volgut dedicar el premi als lectors i clients: «El premi és seu perquè no hauríem guanyat si no ens haguessin votat». Els Iglesias no han volgut tenir més protagonisme durant l’acte que el d’acompanyar aquests dos ‘cracs’ i fer-se una foto amb ells.
Un lloc «divertit»
Peña i Romans han definit Teatro com un lloc «divertit» on no hi ha ‘xou’ perquè, diuen, estem molt centrats en el servei i en el menjar, i no hi ha més coses que no tinguin a veure amb menjar i beure.
Dels 38 plats de la carta, han escollit, no sense dificultats, aquests tres: les cigalitas ‘mex roll’ (un ‘brioix’ pintat amb mantega i escamarlà a la brasa, amb pico de gallo i salsa picant), la sardineta fregida amb salsa tàrtara i la dorada embarrada (feta al forn de llenya, va pintada amb mojo vermell i el client es fa un ‘ssam’ amb ella). Tres bons exemples de la «cuina divertida i rica elaborada amb producte de temporada» i concebuda per menjar amb les mans.
Compartir i Amar, segon i tercer
Els 10 establiments finalistes (Teatro, Compartir, Amar, Lanto, Molino de Pez, Alapar, Imprevisto, Batea, Aleia i Come) havien sigut prèviament seleccionats per Arenós, que va visitar desenes de negocis el 2022. Rere el restaurant guanyador, que va obtenir el 39% dels sufragis, van completar el podi Compartir Barcelona (l’aliança de Oriol Castro, Eduard Xatruch, Mateu Casañas i Nil Dulcet), amb un 25% dels vots, i Amar (l’aventura de Rafa Zafra, d’Estimar, a l’Hotel Palace), amb el 8%.
Notícies relacionadesArenós va escriure això sobre l’experiència a Teatro: «Un dia humit i ventós en què les masses es remolleixen, de nou els plats assoleixen pics de perfecció i els cruixents compleixen la funció crepitant. Perquè és una cuina que se sent, aprecia, nota: que fa soroll». I segueix: «A la banda sonora, l’’Achilipú’ i em dic també que és una cuina alegre i ‘achilipú’, i canta Raimundo Amador i ‘que gustito pa mis orejas’, i no hi puc afegir res que millori la frase».
Teatro succeeix al tron com a millor restaurant obert a Barcelona Ultramarinos Marín (2021) que al seu torn va rellevar La Tartarería, que va aconseguir el títol el 2019 (el 2020 no hi va haver votació per culpa de la maleïda pandèmia que va paralitzar el país). Els anteriors vencedors, també escollits pels lectors d’aquest diari, havien sigut La Mundana (2016), Casa Leopoldo (2017) i The Alchemix (2018).
Barcelona Restaurant Restaurants Barcelona Restaurants de Pau Arenós Gastronomia On menjar avui
- 23 d’abril Una ‘badada’ deixa el diumenge de Sant Jordi sense obertura comercial a Barcelona
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: L’assassí, a més de matar, va mossegar la víctima
- De la mà de Cinesa Arriba la tarifa plana per anar al cine per 15,90 euros al mes
- Guerra d’Ucraïna Les tropes russes perden força a Bakhmut
- Encreuament de dards L’emotiva carta de comiat de Dani Alves i la contundent resposta de Joana Sanz
- Conflicte a l’est Guerra Rússia - Ucraïna avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- El ple El TC avalarà la llei Celáa i rebutjarà el recurs de Vox
- FUTBOL La UEFA obre una investigació al FC Barcelona pel cas Negreira
- Anàlisi completa Tamames posa a la venda el seu discurs com a candidat a la moció de censura
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar