Una guia digital per a joves
Velada, la versió gastronòmica de Tinder
Els usuaris d’aquesta ‘app’, emparada pel Basque Culinary Center a la seva acceleradora d’empreses emergents, fan lliscar la pantalla fins a trobar el restaurant triat

Com una guia gastronòmica que parla el llenguatge digital que els més joves utilitzen a Instagram Stories o Tinder s’ha presentat a Madrid l’aplicació Velada, que va ser emparada pel Basque Culinary Center a la seva acceleradora d’empreses emergents.
Els seus creadors la defineixen com «la guia gastronòmica de les noves generacions» per ser «cent per cent digital, amb filtres contextuals i un model d’interacció basat en els ‘swipes’ (lliscar) a l’hora de triar un restaurant, el mateix llenguatge que utilitzen Instagram Stories o Tinder».
Per ara se centra en restaurants de tiquet mitjà i alt de Madrid i Barcelona, i compta ja amb 9.000 usuaris des del setembre, quan va ser integrada a l’acceleradora d’empreses emergents de la Universitat de Ciències Gastronòmiques Basque Culinary Center de Sant Sebastià per dirigir-se «als ‘foodies’ totalment digitalitzats».
Per a iOS i Android
«Vam crear Velada perquè ens vam adonar que les noves generacions ja no utilitzaven les guies tradicionals per buscar restaurants i l’únic que quedaven eren les típiques ‘apps’ de reserva», ha indicat David Martín, cofundador i director d’aquesta aplicació, disponible per a iOS i Android.
Newsletter Cata Major

Pau Arenós us explica cada setmana els secrets més ben guardats per disfrutar del bon menjar dins i fora de casa.
L’aplicació funciona amb filtres contextuals «vinculats a necessitats reals de l’usuari», de manera que la selecció de restaurants va més enllà del tipus de menjar o de la geolocalització per donar opcions com «amb terrassa coberta, per a una primera cita, o fins i tot amb una combinació de filtres com restaurants al barri de Salamanca (Madrid) per menys de 50 euros».
Comprovar la disponibilitat
Després d’una enquesta sobre l’experiència a l’hora de triar restaurant, es van elegir nous paràmetres basats en «les necessitats reals vinculades als gustos dels usuaris» i a partir del maig «es millorarà l’experiència» a través de la integració de la plataforma de reserves Cover Manager per poder comprovar a més la disponibilitat als establiments triats.
Notícies relacionadesEls que apareixen en aquesta aplicació, ha destacat Martín, «han sigut visitats i verificat per algú de l’equip o pels nostres col·laboradors» per comprovar que «compleixen uns paràmetres mínims de qualitat del producte, servei i espai».
Quan l’usuari accedeix a Velada selecciona la categoria desitjada, accedeix a una llista de restaurants seleccionats i ‘swipeja’ (llisca) fins a trobar el desitjat, «igual com passa a Tinder», afegeix. A continuació el pot guardar entre els seus favorits o ampliar informació amb dades bàsiques, plats recomanats, el perfil d’Instagram del local o del cuiner o si disposa de servei de menjar a domicili.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"