4 receptes de fricandó per sucar-hi pa
Es nota que cada mestre té el seu llibre, fins i tot a l'hora de fer aquest plat tan tradicional. Aquí tens quatre fórmules amb firma d'allò més saboroses
El fricandó és un dels emblemes de la nostra gastronomia. Però no tot ha de ser sota, cavall i rei. També s’hi pot posar un toc personal. És el que han fet quatre xefs amb aquest plat tan icònic a les seves receptes.
1. El fricandó d’Òscar Manresa
«Aquesta recepta que feia la meva mare era el plat estrella a casa perquè la vedella era cara per a una família humil de la Barceloneta com érem nosalltres». Així recorda Òscar Manresa aquest plat que tant disfrutava quan era petit. I ara explica aquí com fa la recepta del fricandó.
2. El fricandó d’albergínies d’Albert Mendiola

El xef de Marimorena i Marimorena BCN, Albert Mendiola ensenya la recepta de la seva vida: fricandó d’albergínies /
«He adaptat a la meva cuina vegetal aquest plat que tant feia la meva mare», explica Albert Mendiola, xef de Marimorena, sobre el seu fricandó d’albergínies.
3. El fricandó amb moixernons de Josep Maria Freixa

Josep Maria Freixa ens explica la recepta del fricandó de vedella amb moixernons / CHRISTIAN MORALES
«La meva mare i la meva àvia feien molt aquest plat molt arrelat a Catalunya, que, després d’uns anys oblidat, torna a estar en auge», remarca Josep Maria Freixa, ja retirat però encara en forma. Aquesta és la seva recepta de fricandó de vedella amb moixernons.
4. El fricandó de vedella de Pepi Rigol (restaurant L’Òstia)

Així fa el fricandó Pepi Rigol, del restaurant L’Òstia /
«És el plat preferit que preparava per a les reunions familiars. Sent de la Barceloneta, sempre ens venia de gust menjar carn en lloc de peix», explica la nonagenària Pepi Rigol sobre la seva recepta del fricandó de vedella.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió