Reconeixement planetari
Catalunya, elegida Regió Mundial de la Gastronomia el 2025

Catalunya va presentar, el gener passat, la seva candidatura per optar a convertir-se en Regió Mundial de la Gastronomia el 2025. I aquest matí s’ha conegut el veredicte: s’ha convertit en la primera regió d’Europa que arriba a la distinció.
Aquest dilluns, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i el secretari d’Alimentació de la Generalitat, Carmel Mòdol, han donat a conèixer al Palau Robert la deliberació del jurat internacional que ha valorat la candidatura catalana.
En el moment de l’anunci hi han estat presents primeres espases de la cuina com ara els xefs Joan Roca (El Celler de Can Roca), els germans Sergio i Javier Torres (Cocina Hermanos Torres), Paolo Casagrande (Lasarte), Paco Pérez (Miramar, Enoteca), Hideki Matsuhisa (Koy Shunka), Nandu Jubany (Can Jubany), Fina Puigdevall (Les Cols), Oriol Castro (Disfrutar), Carles Gaig (Petit Comitè), Marc Gascons (Els Tinars, Informal), Toni Romero (Suculent), Arnau Bosch (Can Bosch), Lluc Crusellas (millor pastisser del món), Jeroni Castell (Les Moles), entre altres.
La Regió Mundial de la Gastronomia és una iniciativa impulsada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT). Aquest títol té com a finalitat destacar i promoure aquelles regions que contribueixen activament a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania, posant en valor les diferents cultures alimentàries, l’educació per a la salut i la sostenibilitat i la innovació gastronòmica.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar