Classificació suculenta
Cent restaurants espanyols, entre els 453 millors d’Europa el 2022
La llista de la plataforma de ressenyes culinàries Opinionated About Dining (OAD) s’elabora amb 220.000 ressenyes aportades per 7.000 usuaris

Cent restaurants espanyols figuren en la llista que la plataforma de ressenyes culinàries Opinionated About Dining (OAD) publica anualment amb els millors d’Europa, i que en aquest cas inclou 453 establiments.
La selecció, que s’extreu de 220.000 ressenyes aportades per 7.000 usuaris, situa al podi el danès Alchemist (que repeteix primer lloc), el belga Frantzén i l’Asador Etxebarri (a la localitat basca d’Axpe i guardonat amb una estrella Michelin). El segon espanyol més ben classificat és Bagá (Jaén), cinquè després de remuntar 40 llocs respecte a la llista de l’any passat.
Notícies relacionadesEntre els 100 millors d’Europa hi figuren aquests restaurants espanyols
Asador Etxebarri (3r)
Bagá (5è)
Diverxo (12è)
Azurmendi (16è)
Disfrutar (20è)
Casa Marcial (24è)
El Celler de Can Roca (26è)
Els Casals (28è)
Noor (35è)
Ca l’Enric (39è)
Alkimia (44è)
Martín Berasategui (46è)
Cocina Hermanos Torres (48º)
Enigma (55è)
Aponiente (57è)
Estimar (61è)
Restaurant Iván Cerdeño (62è)
Desde 1911 (64è)
Arzak (68è)
Atrio (74è)
Lasarte (77è)
Mugaritz (79è)
Dos Pebrots (81è)
BomAmb (87è)
El Poblet (89è)
Amelia (90è)
Smoked Room (100è)
Desde 1911 i Smoked Room, millors novetats europees
Per la seva banda, Desde 1911 i Smoked Room van ser escollits la setmana passada com els dos millors nous establiments d’Europa, també segons OAD.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»