Quatre categories
Les millors coques de Sant Joan d’aquest any
Can Plana, Cobo, Can Berta i Joan guanyen en les categories de millor peça de crema i pinyons, de llardons, tradicional de fruites i creativa, respectivament

Que les coques de Sant Joan són un dels dolços més populars queda clar quan es convoca el concurs professional per triar les millors peces de l’any: gairebé un centenar fleques i pastisseries de tot Catalunya han presentat les seves peces en la tercera edició del certamen. Hi ha hagut quatre categories, reflex de la varietat que hi ha al mercat: de crema i pinyons, de llardons, tradicional de fruites i creativa.
Can Plana (Sant Feliu de Llobregat) s’ha emportat el premi a la millor coca de crema i pinyons; la pastisseria bomboneria Joan (el Papiol, Barcelona) ha aconseguit el guardó a la millor coca creativa, la fleca pastisseria Can Berta (Palau-saverdera, Girona) ha sigut guardonada amb la millor coca tradicional de fruites, i la pastisseria Cobo (Espluga del Francolí, Tarragona) ha sigut premiada per elaborar la millor coca de llardons. A més, Montse Expósito, estudiant d’hostaleria de l’Institut Cavall Bernat, ha aconseguit el premi a la categoria de coca novel, una divisió nova aquest any.
Un jurat amb 17 membres
Donada la gran quantitat de coques rebudes, el nombre de membres del jurat ha sigut molt nombrós: ni més ni menys que 17. Entre aquests, els xefs pastissers guanyadors de l’any passat Eric Ortuño, Pachi Larrea i Juli Álvarez; el guanyador de la Coupe du Monde de Pâtisserie del 2011, Jordi Bordas, la mestra pastissera del Baluard Anna Bellsolà, i la copresentadora de ‘Cuines’ (TV-3), Gessamí Caramés.
Notícies relacionadesLa coca de Sant Joan es consumeix durant la revetlla, el 23 de juny, per celebrar el solstici d’estiu. En l’origen es pastava amb forma rodona, en una reminiscència clara de culte al sol.
Amb més de 100 anys de tradició, aquest dolç ha convertit en un clàssic indispensable per a aquesta celebració.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)