S’ha acabat tremolar

Aquests són els millors aliments contra el fred

  • La nutricionista i tecnòloga dels aliments Blanca Esteve recomana quatre productes que ajuden a donar calor al cos

Aquests són els millors aliments contra el fred
Es llegeix en minuts

Durant aquests dies de fred, el cos demana alguna cosa calenta. Més que apetència, podria dir-se que és necessitat. Un brou, una sopa, són oli en un llum per a qui li tremola fins i tot l’ànima. Però encara seran més efectius aquells plats calents que incorporin aliments que us aportaran una bona dosi d’energia per combatre les temperatures gèlides. Per saber quins, preguntem a Blanca Esteve, dietista, nutricionista i tecnòloga dels aliments, directora de la consultoria i assessoria en seguretat alimentària i nutrició Aleanutri.

Newsletter Cata Mayor

Pau Arenós us explica cada setmana els secrets més ben guardats per disfrutar del bon menjar dins i fora de casa.

Subscriviu-vos-hi

«Hi ha productes que, per les seves característiques, ajuden a mantenir la calor al nostre cos més temps. Els que tenen molts hidrats de carboni i els picants, per exemple», afirma. I afegeix: «No prendre res fred». Aquests són els quatre aliments que recomana per ajudar la termogènesi del cos (la capacitat de generar calor).

1. Els llegums

«Tenen molts hidrats de carboni i molta proteïna. És important comprar-los secs i fer un llarga cocció a casa, o comprar-los en una botiga de confiança on sapigueu que els fan una llarga cocció. I sobretot, s’han de menjar calents», explica l’especialista. Per a qui no pren llegums perquè li semblen indigestos o li provoquen gasos, recomana afegir-hi gingebre en pols. O comprar llegums sense pell, que no generen gasos i són ideals per fer cremes, com les llenties corall o vermelles, i els pèsols sense pell.


2. Les espècies picants

Esteve valora que «juguen un paper molt important en la termogènesi del cos, sobretot les que tenen un punt picant, com el gingebre, la caiena, el clau, el pebre, el xili i fins i tot la cúrcuma». A més, recorda que són molt fàcils d’incorporar als plats de la nostra cuina diària.


3. Cereals integrals

Al ser hidrats de carboni i tenir una bona quantitat de fibra, mantenen el cos satisfet durant més temps i això fa que aquest les absorbeixi més lentament. «Això fa que l’energia que ens aporta es vagi dosificant i ens mantingui la calor més temps», diu Esteve. Així que a l’hora d’escollir arròs o pasta, sempre serà millor que siguin integrals. «També s’han incloure els pseudocereals», com per exemple la quinoa, molt rica en hidrats de carboni.


4. Tubercles

Et pot interesar

Tubercles com les patates i les moniatos també són una bona opció per la seva gran aportació d’hidrats de carboni, el valor energètic dels quals també facilita la termogènesi del cos.

«Ja que s’ha d’aconseguir que s’escalfi, ajuden a fer-ho sense haver de fer massa esforços físics ni abrigar-nos com si anéssim al pol Nord».