Sector econòmic

El turisme per motius professionals es reactivarà a Barcelona al setembre: 22 congressos amb 78.000 participants

El turisme per motius professionals es reactivarà a Barcelona al setembre: 22 congressos amb 78.000 participants

jordiotix / EPC

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Després d’un estiu marcat pel creixement de turistes vacacionals i el lleuger descens de pernoctacions, Barcelona afronta la recta final de la campanya estival, alhora que la reactivació dels viatgers per motius professionals. Setembre portarà almenys 22 congressos amb uns 78.000 participants, i bones previsions tenint el compte que el nivell de reserves dels pròxims mesos està per sobre del mateix període del 2024.

En els primers dies del mes vinent la capital catalana encara el espeternec del gran turisme d’oci, ja que en diversos països encara hi ha vacances escolars, com Espanya, Itàlia, Regne Unit, Estats Units, Canadà i Singapur, segons dades de l ’Observatori del Turisme a Barcelona. Posteriorment, a l’octubre i principis de novembre poden tornar a donar-se algunes puntes d’afluència de turisme familiar pels descansos escolars als Països Baixos, França, Regne Unit i Bèlgica, així com la primera d’octubre en el cas de la Xina. Però progressivament s’anirà produint la gran tornada de l’activitat congressual.

S’estima que la ciutat allotjarà 22 congressos, amb dos especialment destacats pel seu poder de convocatòria. Es tracta de Labelexpo Europa 202 5 (30.000 assistents, del 16 al 19 de setembre ) i l’IAAPA Expo Europa 2025 (20.000, entre el 22 i el 26 de setembre). La resta de cites, de menor format, són sobretot de l’àmbit mèdic o el de les noves tecnologies.

Fins a final d’any

Però l’Observatori també destaca que en els mesos següents fins a final d’any hi ha 59 reunions confirmadesmés. Una activitat que es deixa notar en el volum de reserves hoteleres a la ciutat, que segons les seves dades ha arribat de moment un «nivell bastant superior» al del 2024, sobretot el setembre i l’octubre, i amb una antelació mitjana d’uns 47 dies. Per als pròxims mesos es destaquen sobretot les procedents dels EUA. Per al conjunt del trimestre hi ha una previsió general de 3,2 nits d’estada mitjana.

No obstant, en la comparació amb altres ciutats, el volum és similar al d’Amsterdam, per sobre de Viena, però per sota de Madrid, Berlín i Londres.

En el seu informe de Perspectives de l’Activitat Turística es destaca que la capacitat aèria de l ’aeroport del Prat serà de sis milions de seients el mes vinent (amb un 4,5% d’increment interanual), a més de l’augment de connexions i freqüències amb la Xina aquell mes, mentre que des de l’octubre creixeran les connexions amb Dubai. Actualment operen 97 companyies que volen a 218 destinacions, dels quals 59 són intercontinentals, cosa que suposa un augment de les rutes i connectivitat. En el cas dels creuers, al setembre es preveuen 98, lleugerament per sobre que fa un any.

Altres indicadors són les busquem que potencials viatgers han fet en els últims mesos des de tot el món a Google. Així, en matèria de vols Barcelona ocupa la vuitena posició al món (igual que fa un any), mentre que en allotjament la Destinació Barcelona (que inclou la província) ocupa la cinquena (igual que fa un mes, però tres posicions per davant del 2024), només superada per París, Londres, Dubai i Punta Cana. No obstant, les cerques generals sobre Barcelona ciutat com a destinació turística han descendit. A més del nom de la ciutat, la Sagrada Família és el més buscat. I es detecta un augment de recerques sobre platges i activitats aquàtiques.

Xifres de l’estiu

Notícies relacionades

L’informe afegeix també altres dades recents rellevants sobre l’activitat turística més recents. Per exemple, que la majoria de reserves hoteleres per nacionalitats en les últimes setmanes eren de viatgers de la resta d’Espanya (gairebé una quarta part), seguits per nord-americans com a principal visitant estranger (21,1%), francesos (10%), britànics (6,2%) i italians (4,2%).

Amb xifres de juliol, es pot recordar que la despesa mitjana (sense comptar allotjament) havia baixat a 99,2 euros per dia a la capital catalana. A menjar i beure es va destinar un 44,7% dels diners, a cultura un 22,6%, a compres un 19,6% i a transport un 13%.

Barcelona acollirà la conferència de Monocle sobre ciutats i qualitat de vida i protagonitzarà la seva guia

La revista internacional Monocle celebrarà del 4 al 6 de setembre a Barcelona la seva conferència sobre ciutats i qualitat de vida, que es desenvoluparà en diferents llocs destacats com la Fundació Miró, el Palau de la Música, La Paloma o La Fàbrica Bofill. Coincidirà amb la publicació en aquesta revista d’una nova guia de vuit pàgines de la ciutat editada conjuntament amb Turisme de Barcelona, ja als principals quioscos del món. Es basa en el testimoni de 10 ‘barcelonins’ destacats en diferents àmbits professionals i creatius

Segons informa el consorci aquest dimarts, en la cita de la setmana vinent participaran pensadors i creadors internacionals que debatran al voltant de temes com urbanisme, arquitectura, disseny, ciència i benestar. En aquesta edició participaran més de 20 ponents i més de 200 delegats internacionals. Entre els participants destaquen Alicia Wanless, especialista en entorns d’informació i estratègies contra la desinformació; Ulrik Vestergaard Knudsen, antic diplomàtic danès i actual líder en el sector digital; Geordin Hill-Lewis, alcalde de Ciutat del Cap i referent en polítiques urbanes innovadores; així com creadors com Emre Arolat, arquitecte turc premiat internacionalment. arquitecte britànic amb projectes socials i culturals de gran impacte. Des de l’àmbit local participaran figures com Pablo Bofill (Bofill Taller d’Arquitectura), Juan Naya (CEO d’ISDIN), Adriana Domínguez (Adolfo Domínguez), Marcos Parera Blanch (Mesura) i Mateu Hernández (Turisme de Barcelona), "aportant perspectives sobre disseny, salut, innovació i estratègia urbana». El programa inclou panells en els quals Barcelona exercirà d’aparador global d’idees per repensar com es viu i es construeixen les ciutats