Les proves del bus sense conductor acaben amb èxit
Després d’uns dies circulant pel centre sense sobresalts, l’empresa xinesa WeRide i el Grup Renault, impulsors del vehicle, esperen tornar el 2030 amb una flota estable.

On alguns veuen un bus sense conductor, Germán Escrich hi veu una revolució de la mobilitat. "Imagina’t un taxi que mentre porta una persona a l’aeroport detecta que un altre usuari, a uns metres, també va cap allà i el recull. Un taxi normal no ho pot fer i estaríem estalviant temps, diners i contaminant menys", explica. Aquest informàtic és un dels molts curiosos que s’han acostat a provar el Robo Minibus, el vehicle autònom en proves que aquests dies fa una ruta circular pel centre de Barcelona.
Tanmateix, les propostes d’Escrich hauran d’esperar uns anys per començar a agafar forma. "Si no passa res fabulós abans, fins al 2030 no farem més proves a Barcelona", explica Alberto Jurado, un dels enginyers que el Grup Renault ha disposat per supervisar les proves d’aquest minibús autònom de l’empresa xinesa WeRide. La companyia francesa està considerant produir minibusos autònoms a gran escala per oferir flotes a les ciutats a partir del 2030.
Per ara, el minibús que s’ha obert al públic només té plaça per a vuit persones, si bé no admet més de quatre o cinc passatgers en cada tanda. Aquesta poca capacitat ha fet que molts interessats no poguessin pujar al bus o que haguessin de fer cua durant mitja hora o més. Entre aquests afectats hi ha el mateix Escrich, que havia aprofitat la seva hora de descans a la feina per provar el vehicle i ha topat que els responsables dels tests també havien parat a descansar una mitja hora. "He de reiniciar el sistema", fa broma Jurado amb ell. "És que per als que treballem heu posat males hores", rebat sense maldat Escrich. El bus va estar operatiu des de dimarts fins ahir.
De fet, l’èxit de convocatòria ha desconcertat els organitzadors. "Volíem fer l’operació normal, però hi havia gent que es posava a fer càmpings aquí dins", va explicar Carlos Santos, company de Jurado en el Grup Renault, a tres persones que sí que havien aconseguit recórrer alguns metres amb el Robo Minibus.
Cap a París
Durant aquestes proves no s’ha registrat cap incident ressenyable. Fins ara, l’únic problema al qual s’ha hagut d’enfrontar el Robo Minibus ha sigut l’alta demanda que l’ha fet "gairebé morir d’èxit", en paraules del company de Jurado, Carlos Santos. Ara, el Robo Minibus se n’anirà directament a París, on donarà servei entre les diferents pistes del Roland Garros.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE