Temporada de bany
Tot el que has de saber del llac de la Creueta del Coll: la piscina més barata de Barcelona
¿Quan obren les piscines municipals a l’aire lliure a Barcelona?

Comença la temporada de piscines d’estiu a Barcelona. Si bé la capital catalana té diverses opcions de banys públics a l’aire lliure, el llac del parc de la Creueta del Coll, situat al districte de Gràcia, és l’opció més barata (sense comptar les platges) i compta amb aforament per a 800 persones.
Tot i que no és una piscina a l’ús –té molt poca profunditat, d’uns 60 centímetres– aquest llac artificial és una opció per tenir en compte per refrescar-nos, especialment si tenim nens petits al nostre càrrec.
A continuació t’expliquem informació útil i curiositats sobre la piscina municipal més econòmica de la capital catalana:
Data d’obertura i horaris
Aquesta piscina obrirà per primera vegada aquest any dissabte 17 de juny i ho estarà cada dia de 9.30 a 20.00 hores, fins que tanqui, el 3 de setembre.
Preus
Les entrades es poden adquirir per internet o presencialment. Aquestes són les tarifes:
Individual: 2,49 €
Grup (casals homologats): 2,04 €
Família nombrosa o monoparental: 1,13 €
Menors d’un any: entrada gratuïta
Més grans de 65 anys i targeta rosa: entrada gratuïta (només presencial)
Abonament de 10 sessions: 18,71 € (només presencial)
Lloguer d’hamaca (un dia): 2,95 € (només presencial)
Lloguer d’hamaca (mig dia): 1,69 € (només presencial)
Recomanacions
Es recomana l’ús d’escarpins o mitjons d’aigua.
Antiga pedrera
El parc de la Creueta del Coll es va inaugurar l’any 1976 en uns terrenys de la part alta de Barcelona on hi havia l’antiga pedrera del Coll.
Art sobre l’aigua
Una de les icones més destacables d’aquest parc és l’obra d’escultura abstracta ‘Elogi de l’aigua’ d’Eduardo Chillida. Composta de formigó armat i acer, pesa 54 tones i està suspesa en l’aire, penjada de quatre cables d’acer que la subjecten sobre el llac artificial de la Creueta del Coll.
Es tracta d’un encàrrec que el 1987 va fer l’Ajuntament de Barcelona a aquest famós escultor donostiarra, quan estava preparant els Jocs Olímpics del 1992. En el dia d’avui, nombrosos estudiants de batxillerat a Catalunya la coneixen per ser part del temari d’Història de l’Art que entra a la Selectivitat.
Altres serveis
Al parc de la Creueta del Coll hi ha vestidors, lavabos i infermeria, així com altres instal·lacions com taules de ping-pong, cistelles de bàsquet, pistes de petanca, àrea de jocs infantil, zona de pícnic i banys públics.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses