Cap de setmana multitudinari
Allotjaments plens i cars a Barcelona: de 96 euros la nit en lliteres a 1.500 en hotels de luxe
La coincidència del Gran Premi d’Espanya d’F-1 i del Primavera Sound copen l’allotjament
Una tempesta d’esdeveniments omplirà Barcelona de visitants al juny
Restriccions en bars i terrasses pel Primavera Sound

Inclouen visitants de totes les edats i butxaques: el festival Primavera Sound i el Gran Premi d’Espanya d’F-1 coincideixen aquest cap de setmana de pont a Barcelona, i disparen la demanda d’allotjament i tensen els preus, com passa en les dates punta d’esdeveniments. Dormir dissabte als establiments disponibles més barats de la ciutat costa a partir de 96 euros per persona en lliteres i compartint habitació d’alberg amb una desena de viatgers. En el cas oposat, les últimes habitacions dobles lliures en hotels de luxe arriben als 1.500 euros.
Al mig, hi ha un repertori d’opcions amb la nota comuna de tractar-se de tarifes per sobre del que és habitual, animades pel gran volum de reserves. Però són limitades, ja que molts establiments penjaran el ple a causa de les dues cites multitudinàries i del gran volum turístic que està rebent la ciutat en les últimes setmanes, com ja va avançar EL PERIÓDICO.
El macroportal de reserves Booking alertava aquest dijous que el 88% de l’oferta ja no estava disponible a la seva web. Curiosament, els llits més modestos són els més disparats en proporció amb la mitjana. Així, els albergs i hostals reben aquests dies milers de joves que arriben a la ciutat per motivacions musicals o esportives. I si busquen ubicació cèntrica, els preus encara escalen més. A l’Eixample es cobren 113 euros per persona en dormitoris per compartir entre 12, per exemple.
Any d’hiperactivitat
L’hoteleria viu un any d’increments de preus respecte a la prepandèmia, provocat tant pel furor viatger com per la inflació. Amb una mitjana de 151 euros per nit fins a l’abril, el preu de les habitacions d’hotel ha exercit també de filtre per atraure un turista més interessat en la ciutat que en les ofertes. El Gremi d’Hotels de Barcelona va reiterar fa unes setmanes que aquesta tendència apunta a una millora qualitativa del visitant. No obstant, algunes dates ‘top’ eleven molt per sobre els registres, que podrien viure el seu moment més àlgid aquest cap de setmana.
En concret, un tres estrelles (sense grans valoracions dels clients) cotitza a partir de 250 euros l’habitació doble, mentre que un quatre cèntric parteix d’uns 300. Resulten gairebé més convenients que els hostals d’habitacions compartides, en aquests moments.
La franja del luxe, triada per molts fans de l’F-1 que hi arriben de diferents països europeus, compta cada vegada amb menys disponibilitat. N’hi ha ja plens, i queden algunes opcions entorn dels 450 euros, una varietat més gran entre 600 i 750 euros la nit, i un grapat d’establiments amb habitacions només a partir de 1.000. El més cotitzat en aquest grup és el W, a 1.583 en el moment d’escriure aquestes línies.
També els apartaments turístics faran l’agost. Fonts de la patronal Apartur destaquen que l’ocupació serà molt alta (ja ho va ser durant les tres últimes) però amb tarifes molt per sobre. «És el millor cap de setmana de l’any», remarquen.
Restaurants i oci
Notícies relacionadesLes dues cites es deixen sentir també en l’àmbit de la restauració, en diferents franges horàries: del vermut dels festivalers incombustibles i les seves primeres copes als sopars dels que venen de Montmeló. No obstant, els bars de l’entorn del festival musical no podran aprofitar el filó per les restriccions horàries que ha imposat l’ajuntament per reduir molèsties veïnals.
En el cas de la fórmula 1, els seus seguidors animen també els clubs més de moda. Els privats de molts locals de moda tenen les taules VIP al complet i preus més alts, dissabte i diumenge. Aquest públic els compensa l’efecte contrari del Primavera Sound, quan molt barceloní prefereix anar als concerts del festival que a les discoteques habituals, alhora que es produeix cert èxode local pel pont a Barcelona, assenyalen fonts del sector.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro